logo F1zpravy.czF1online.sk

Lewis Hamilton projevil zájem o koupi týmu MotoGP, tvrdí šéf Liberty Media

Lewis Hamilton a Valentino Rossi si vymenili motorku a auto
© Monster Energy
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 16:37

Podaří se Liberty Media dosáhnout s MotoGP stejného úspěchu jako s Formulí 1? Víme, co se stalo s tímto sportem po roce 2017. Americká společnost vstoupila na scénu a nastolila cestu globálního růstu nevídaných rozměrů. Liberty Media letos koupila také MotoGP a podle slov jejího generálního manažera Grega Maffeie se už tímto jediným krokem výrazně zvýšil zájem ze strany investorů.

Americká společnost v dubnu oznámila, že koupila 86% podíl ve společnosti Dorna Sports – španělské firmě, která od roku 1992 vlastnila MotoGP. Strany se dohodly na ceně 4,2 miliardy dolarů, podaly si ruce a nyní musíme jen čekat, jestli největší motocyklový šampionát projde revolucí podobné té, kterou zažila nejvyšší motoristická třída.

Ví se, jak na tom byly týmy Formule 1 v době odchodu Bernieho Ecclestonea. V tomto sportu dlouho platilo, že když chcete vydělat milion, potřebujete dva miliony, ale to se nyní postupně mění. I když během vlády Liberty Media zasáhla F1 globální pandemie, účetní závěrky týmů za rok 2023 vykazují zisky – platí to pro Haas i McLaren.

Pokud by se v MotoGP podařilo něco podobného, ​​mohla by být koupě týmu v tomto šampionátu dobrou investicí do budoucnosti. „Mám pro vás dobrý příklad,“ řekl generální ředitel Liberty Media Greg Maffei. „Když jsme oznámili akvizici MotoGP, okamžitě nám volali lidé s tím, že chtějí koupit tým. Patřil k nim i Lewis Hamilton.“

„Proč? Protože viděli, co se stalo ve Formuli 1. Volají nám velcí dodavatelé a říkají, že se chtějí zapojit. Bohužel jim musím říct, že o tom momentálně nemůžeme mluvit, protože jsme zatím nedostali povolení od Evropské unie. Rádi si o tom promluvíme, až ho získáme,“ konstatoval Maffei.

Ten také nastínil velkolepé plány své společnosti s MotoGP. Amerika se stala přirozeným terčem jeho zájmu, protože právě v této zemi zažívá Formule 1 obrovský boom, zatímco motorky zůstaly pod bývalým vedením zaměřené především na Evropu a Asii s jediným závodem v celé Americe. To se však, zdá se, rychle změní.

„MotoGP je neuvěřitelně vzrušující produkt. Nevím, jestli někteří z vás viděli závod, ale chlapi tam jezdí na motorkách rychlostí 350 kilometrů za hodinu deset centimetrů od sebe. Je to šílené a předjíždění nádherné,“ hlásí nadšeně Maffei.

„Je škoda, že tady ve Spojených státech a ve světě se toho o MotoGP ví tak málo. Existuje zájem z Asie a dalších míst, ale středem zájmu šampionátu je Španělsko, Itálie a zčásti Francie. Je zde příležitost k expanzi a viděli jsme, co jsme dokázali s Formulí 1 vyprávěním příběhů. Kromě toho jsme zlepšili další věci, jako například záběry na obrazovkách, aby fanoušci lépe porozuměli našemu sportu. To vše může pomoci i MotoGP,“ uvedl šéf Liberty Media.

Související zprávy

Diskuze