Gasly se chtěl přimluvit za Magnussena, penalizaci nepovažoval za férovou
Kevin Magnussen si v této sezóně několikrát zahrával s ohněm. Nakonec ho spálil ten nejmenší plamínek. Dokonce i Pierre Gasly po závodě prohlásil, že komisaři byli velmi přísní, když pilotovi Haasu udělili penalizaci, dva trestné body a v konečném důsledku tím rozhodli i o pozastavení jeho superlicence.
Dánský závodník v neděli předjížděl zleva i zprava. V šikaně Variante della Roggia to zkoušel na Pierra Gaslyho, ale na špinavé vnitřní straně přebrzdil. Došlo k mírnému kontaktu, který komisaři vyhodnotili velmi přísně. Penalizace deseti sekund a dva trestné body se však i Magnussenově oběti zdála být přehnaná.
„Doufám, že to ještě mohou zvrátit, protože to by určitě nebylo spravedlivé,“ prohlásil Pierre Gasly, když se dozvěděl, že tento souboj může rozhodnout i o Magnussenově zákazu startu. Kdyby měl tu možnost, pilot Alpinu by ho prý ochotně šel obhajovat před komisaře. „Velmi rád bych šel. Měl jsem i dopingové testy, takže jsem promarnil celou hodinu. Podívám se na to, co by se dalo udělat, protože za tento incident by to bylo velmi neférové.“
Francouz takový trest nečekal. „Trochu mě to překvapilo. Zkusil to a došlo k menšímu kontaktu kolo na kolo, ale nakonec jsme neztratili žádný čas. Jsem překvapen.“
I kdyby Gasly chtěl Magnussenovi pomoci, byla by to marná snaha. Podle pravidel není možné se odvolat proti rozhodnutí, které padlo během závodu. Kromě toho pravidla nepřipouštějí odvolání ani protesty proti verdiktu o zákazu startu.
Neděle ve znamení problémů
Gasly dorazil do cíle na patnácté příčce a Alpine zůstal bez bodů. Esteban Ocon skončil jen čtrnáctý, takže francouzský tým na víc opravdu neměl. Celý víkend bojoval se slabou pohonnou jednotkou, k níž se v Gaslyho případě přidaly i problémy s brzdami.
„Opravdu jsem věřil, že bychom měli v závodě větší potenciál, ale bylo to mnohem těžší,“ povzdechl si Gasly, který na bodovanou desátou příčku ztratil 30 sekund. „Po kvalifikaci jsme zjistili, že máme s brzdami nějaké problémy, které se přenesly i do závodu. Auto výrazně poskakovalo, měl jsem vysokou degradaci a celkově jsem měl z monopostu špatný pocit. Chci to s chlapci zkontrolovat, jestli bylo všechno v pořádku.“
„Budeme postupovat závod po závodě, ale v Zandvoortu jsme měli překvapivě dobrou rychlost. Tady byla překvapivě špatná. Potřebujeme najít odpovědi na spoustu otázek, přeskupit se a vrátit se se silnějším balíkem,“ doplnil.