logo F1zpravy.czF1online.sk

Podlahu jsme opakovaně přeměřovali, ale byla příliš široká, prozradil Vowles

James Vowles – boxový múrik Williamsu
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala25. 8. 2024

Kdyby Logan Sargeant ve třetím tréninku nerozbil svůj monopost a kdyby Alex Albon nebyl vyloučen z kvalifikace, Williams by v Zandvoortu mohl pomýšlet na dvojité body. Rychlost na to určitě měl. O to víc šéfa týmu Jamese Vowlese mrzí, že právě teď selhala měření monopostu.

Ve Williamsu měli v pátek důvod k radosti. Rozsáhlý balíček vylepšení očividně funguje. Podle Jamese Vowlese přinesl tolik času k dobru, že se tradiční tým vzdálil ostatním týmům ze středu pole a během závodních simulací „měl v jistých fázích stejné tempo jako Ferrari“.

Zatím však nic z toho nevyužije. „I když je to všechno pozitivní, faktem zůstává, že jsme byli diskvalifikováni kvůli příliš široké podlaze,“ prohlásil James Vowles ve videu, ve kterém promlouval k fanouškům.

Britský tým si do Zandvoortu přivezl několik zcela nových komponentů včetně podlahy, která se nevešla do prostoru vymezeného pravidly. Ve Williamsu však byli přesvědčeni, že všechno je v pořádku. „Tohle není poprvé, co jsme byli na skenování. Postupujeme podle všech procedur, které byly stanoveny před několika lety, a dosud se nestalo, že bychom tyto rozměry překročili.“

Týmy si při kontrole svých monopostů pomáhají moderní technologií. „Teď využíváme skenovací techniky a ne fyzické měření, protože zde nejde jen o jeden bod, který musíte sledovat. Jedná se o výšky a šířky napříč všemi poměrně komplikovanými křivkami.“

„Před příjezdem [do Zandvoortu] jsme vícekrát skenovali podlahu i monopost. Skenování proběhlo v továrně, jak s podlahou samostatně, tak s celým autem, a také zde ve čtvrtek. Všechny tyto výsledky jsme předložili FIA, což naznačovalo, že naše podlaha vyhovuje pravidlům. Rozhodující je ovšem posouzení FIA, její měření a její systémy, což plně akceptujeme,“ pokračoval šéf týmu. „Teď potřebujeme pochopit, jak jsme se mohli zmýlit při našich vlastních měřeních a co musíme s okamžitou platností změnit v rámci našich procesů.“

Vowles naznačil, že Alex Albon by v neděli mohl jezdit s novou podlahou. Zřejmě bude stačit, pokud okraje podlahy mírně oříznou. „Na autě je jen jedna oblast, která nevyhovovala pravidlům, a to lze snadno napravit. Bez ohledu na to však platí, že pravidla jsou pravidla a v tomto smyslu jsou černobílá.“

„Nemůžeme hodiny vyvíjet vylepšení, žádat jezdce, aby do toho dali všechno a dostali se na bodované pozice, když to pak zahodíme tím, že nesplníme pravidla v každém bodě. Nikdo za to nenese zodpovědnost, jen my sami. Toto je naše máslo na hlavě,“ sebekriticky prohlásil bývalý hlavní stratég Mercedesu.

Vowles věří, že Williams má dostatečně dobré auto, aby si v závodě dokázal najít cestu startovním polem. „Jsem nadšený z dnešních vyhlídek, protože auto je stále rychlé. V závodě budeme mít příležitost. Kromě toho nás čeká dalších devět závodů, ve kterých budeme muset pracovat perfektně, abychom získávali body a propracovali se výše v šampionátu.“

Související zprávy

Diskuze