logo F1zpravy.czF1online.sk

Alpine hlásí „velký balík vylepšení“, který bude předehrou nadcházející sezóny

Pierre Gasly
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 8. 2024

Ve druhé polovině sezóny obvykle očekáváme postupné zpomalení vývoje a přesměrování zdrojů na následující rok. Jelikož však pravidla zůstávají stabilní, každý pokrok si týmy a jejich inženýři přenesou do ročníku 2025. I na podzim se tak můžeme těšit na nasazování nových dílů a velký balík úprav chystá i tým Alpine.

Technické oddělení stáje momentálně vede David Sanchez. Bývalý přední muž Ferrari a inženýr, o kterého měl velký zájem McLaren, zahájil novou kapitolu své kariéry v polorozpadlém týmu, ale Alpine navzdory všemu má potenciál dostat se alespoň před Haas a RB.

Proniknout mezi top týmy bude nesmírně náročné a Renaultu se to od roku 2016, kdy se vrátil do F1 se svým továrním týmem, ani jednou nepodařilo. Celkové šesté místo je však přece jen lepší než osmé a Alpine se musí pokusit o zlepšení. „Je to první krok v našem harmonogramu. Máme připravený další poměrně velký upgrade, který by měl představovat základ pro příští sezónu. I s letošním autem toho však máme hodně v plánu,“ prohlásil David Sanchez, jehož inženýři nasadili v Belgii poměrně velký balík vylepšení.

Alpinu se už v této sezóně podařil nemalý pokrok. Vzpomeňte si na Bahrajn, kde Pierre Gasly a Esteban Ocon startovali z poslední řady. Navzdory nedostatečnému výkonu pohonné jednotky se však Alpine vzchopil a získal alespoň pár bodů. Na tovární tým jsou však jeho výsledky nadále dost ostudné.

„Na belgickém balíku vylepšení jsme pracovali od prvního dne. Další bude jeho rozšířením a posune nás opět o něco dopředu. Nasadíme ho pár závodů po letní přestávce,“ řekl Sanchez.

„Pro všechny je prvořadým problémem hledání dodatečného přítlaku a snaha urovnat některé anomálie, které se mohou objevit u současné generace monopostů. Tento poslední balík vylepšení je zaměřen primárně na hledání přítlaku, ale také trochu na zlepšení maximální rychlosti na rovinkách,“ vysvětlil Sanchez.

Jsme zvědaví, kam se francouzská organizace bude ubírat směrem do budoucnosti. Pravděpodobně už s motory Mercedes se v roce 2026 pokusí prorazit jako zákaznický tým. Po mnoha neúspěších dostane tým další pokus.

„Pokud jde o infrastrukturu, tým je se svými plány velmi daleko, ale přemýšlíme, zda upřednostníme některé položky. Myslím si, že směrem k roku 2026 jsme s naším plánem ve velmi dobré pozici. Chceme se s tímto autem dostat na správné koleje a zlepšit sebedůvěru uvnitř týmu,“ uvedl technický ředitel Alpinu.

Související zprávy

Diskuze