Magnussen se nechystá zvolnit. Zákazu startu se vůbec nebojí
Kevin Magnussen s největší pravděpodobností bude v roce 2025 na startovním roštu chybět. V tuto chvíli však nemá jisté ani to, že vůbec odjede zbývajících deset velkých cen této sezóny. Stále nad ním visí hrozba zákazu startu, ze které si však nic nedělá.
Od zavedení trestných bodů se ještě žádný pilot nedostal na obávanou hranici dvanácti bodů, i když mnozí byli blízko. Nyní má nejblíže k tomu Kevin Magnussen, který v úvodu sezóny sbíral jednu penalizaci za druhou. Na posledních osmi velkých cenách se trestným bodům úspěšně vyhýbal, ale Abú Dhabí je ještě daleko.
Vzhledem k tomu, že jej od zákazu dělí poslední dva body, bychom mohli čekat, že ubere něco ze své agresivity. Magnussen se však na nic takového nechystá, protože věří, že být agresivní mu přinese lepší výsledky.
„Nedává to žádnou logiku,“ prohlásil Kevin Magnussen na margo toho, jestli si bude dávat větší pozor. „Po zbytek roku budu čelit této situaci. Musím se zkrátka do toho vrhnout a závodit nejlépe, jak umím, a nic neměnit kvůli této situaci.“
„Myslím si, že z pohledu celé sezóny to bude lepší než držet se vzadu, abych měl jistotu, že nedostanu zákaz. Nejlepší je zkrátka jít do toho naplno a pokud dostanu zákaz startu v závodě, tak dostanu zákaz startu v závodě,“ prohlásil dánský závodník, který je velkým zastáncem agresivního závodění „ze staré školy“.
Kevin Magnussen v této sezóně nasbíral tři body po kolizi s Alexem Albonem v Saúdské Arábii, v Číně si připsal další dva body za kolizi s Cunodou a dva body v Miami po nehodě se Sargeantem. Tři body mu zase komisaři udělili v Miami za opakované zkracování tratě během bitvy s Lewisem Hamiltonem. Sebe tím uškodil, ale týmovému kolegovi Nicu Hülkenbergovi chytráckými tahy pomohl, a vůbec ne poprvé.
O tom, zda si Magnussen za všechny souboje zasloužil až tolik trestných bodů, bychom mohli debatovat podobně, jak se debatuje prakticky po každé sporné situaci. Několik jezdců se v posledních týdnech vyslovilo, že pravidla vzájemných soubojů jsou zbytečně komplikovaná. Magnussen dává Formuli 1 za příklad závodění v amerických šampionátech. Za velkou louží sbíral zkušenosti po sezóně 2020, kdy závodil v sérii IMSA, a je možné, že po letošním roce se tam vrátí.
„V Americe k tomu přistupují tak, že jezdce zkrátka nechají závodit a funguje to,“ pochvaluje si Magnussen. „Nedějí se tam žádné šílené věci. Závodí se tam stejně, jako jsme kdysi soupeřili na motokárách.“
„K ničemu jsme neměli žádná konkrétní pravidla, svým způsobem to všechno fungovalo přirozeně a byl z toho skvělý závod,“ uzavřel dánský jezdec.
Přehled trestných bodů a termíny nejbližších odečtení bodů těch jezdců, kterým teoreticky hrozí zákaz startu:
10 – Kevin Magnussen (3 body: 9. března 2025)
8 – Fernando Alonso (3 body: 24. března 2025), Sergio Pérez (1 bod: 17. září 2024; 4 body: 24. září 2024), Logan Sargeant (2 body: 3. září 2024)
5 – Lance Stroll
4 – Max Verstappen
3 – Esteban Ocon
2 – Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, George Russell, Júki Cunoda
1 – Carlos Sainz
0 – Alex Albon, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Charles Leclerc, Lando Norris, Oscar Piastri, Kuan-jü Čou
- Štítky
- Haas
- Kevin Magnussen