logo F1zpravy.czF1online.sk

Alpine ignoroval zpětnou vazbu jezdců, tvrdí Ocon

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala27. 7. 2024

V podstatě po každém rozchodu se veřejnost dozví zajímavé informace zevnitř. Esteban Ocon se však o ně rozhodl podělit už před definitivním rozloučením s Alpinem. I když má před sebou ještě polovinu sezóny ve francouzském týmu, rozhodl se ukázat na něj prstem a začal mluvit o tom, co v něm nefungovalo.

Z Estebana Ocona bude od příští sezóny pilot Haasu. Z Alpinu odchází po dlouhých pěti letech, což je úctyhodné vzhledem k tomu, jak často se v Enstone mění personální obsazení. Část vrcholových manažerů a inženýrů odešla sama, část propustili. Oconův případ je někde na půli cesty. I když Alpine oznámil, že s ním neprodlouží smlouvu, on prý byl už dávno rozhodnutý v něm nezůstat.

„Já jsem už potřeboval nové dobrodružství, novou výzvu. Už velmi brzy jsem se rozhodl, že moje budoucnost nebude tady,“ řekl Esteban Ocon v rozhovoru s Karunem Čandhokem pro Sky Sports F1. Francouz také vysvětlil, co mu překáželo na práci v Alpině, a proč si už dlouho hledal místo v jiných týmech.

„Byly i jiné možnosti, ale nebudu je jmenovat. Od poloviny roku 2023 jsme jednali s různými týmy. Tehdy se to celé rozjelo,“ prozrazuje rodák z Évreux. „V Alpine jsem udělal, co jsem měl udělat. Získali jsme první vítězství, zažili jsme skvělé chvíle, ale i ty těžší. Není žádným tajemstvím, že v poslední době to bylo velmi frustrující. Neměli jsme dobré auto.“

O jednom z důvodů nás Francouz ochotně poinformoval: Alpine ignoroval zpětnou vazbu jezdců. Během sezóny se může stát, že zpětná vazba pilota nekoresponduje s tím, co říkají data. V tom případě je třeba přezkoumat, zda lžou data ze simulátoru nebo dojmy pilota nesedí s objektivní realitou.

V Alpině se to zřejmě neřešilo a technické oddělení se považovalo za neomylné. „Neposlouchali nás tak, jak by měli: mě, Pierra [Gaslyho], Daniela [Ricciarda], Fernanda [Alonsa]. Mluvili jsme o věcech na autě, které se nakonec neřešily, nebyly napraveny. Bohužel trápíme se s problémy, které jsme měli před třemi-čtyřmi roky. Stále je máme. To ve Formuli 1 není možné,“ pokroutil hlavou Ocon.

Nyní se už tak moc snažit nemusí. Do konce sezóny bude hlavně odpočítávat velké ceny. Během toho se můžeme dozvědět řadu dalších insiderských informací a možná i důvod, proč lidé v Alpině zpravidla nevydrží více než pár měsíců.

Oconovi odlehlo, že už nemusí být zcela zticha a těší se na novou kapitolu. „Jsem velmi rád, že konečně o tom můžu mluvit. Potřeboval jsem novou výzvu a napsat svůj vlastní příběh. Posledních pět let jsme s Alpinem zažili krásné chvíle, i těžké momenty. Pět let ve Formuli 1 je dlouhá doba. Nadešel čas, abych se podíval po něčem jiném. S Ajaem [Komacem] jsme jednali už dlouho a dlouho ho i znám.“

Francouzský pilot prozradil, že poprvé se dostal do kontaktu s Ajaem Komacem už před deseti lety, kdy si poprvé vyzkoušel monopost F1. „Vzpomínám si na něj jako na velmi profesionálního a zkušeného závodního inženýra,“ připomněl si jízdy v Lotusu E22. „Teď je z něj lídr týmu. On mě okamžitě přesvědčil svými slovy o velkých plánech Haasu do budoucna. V Geneovi a v něm jsou praví závodníci a ve všech lidech u nich. Stát se součástí tohoto projektu bude nesmírně vzrušující. Doufám, že budeme mít plodné partnerství.“

Související zprávy

Diskuze