logo F1zpravy.czF1online.sk

Schumacher se prý předvedl na „supertestu“ Alpinu. Mám dobrou šanci na návrat, říká

Mick Schumacher
© X/Alpine Endurance Team
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 7. 2024

Odečteme-li nejistou pozici Sergia Péreze, na startovním roštu sezóny 2025 nám zbývá šest volných míst. Aspirantů na jejich obsazení přitom nemáme málo. Do Formule 1 se tlačí talentovaní nováčci, ale zapomínat nesmíme ani na prověřené veterány. Mnozí proto považují šance na návrat Micka Schumachera v této konkurenci za velmi malé, ale samotný závodník to vidí optimističtěji.

Při pohledu na startovní rošt a neobsazené sedačky se zdá docela jasné, že Schumacher pošilhává po místě v týmu Alpine. Francouzská stáj už potvrdila setrvání Pierra Gaslyho, ale nástupce Estebana Ocona zůstává otázkou. Ve hře je rezervní pilot stáje Jack Doohan, po příchodu Flavia Briatoreho tým oslovil Carlose Sainze a šušká se i o jednáních s Valtterim Bottasem.

Jméno Mick Schumacher vypadá u tak nabitého seznamu jako okrajová možnost. Syn sedminásobného mistra světa však tvrdí něco jiného. „Návrat do Formule 1 je pro mě důležitý. Chci ukázat, co dokážu. Moje šance zatím vypadají docela dobře a v současnosti je Formule 1 stále na dosah,“ řekl německý závodník na Interlagosu, kde se minulý víkend zúčastnil vytrvalostních závodů.

„Musím se ujistit, že nenaberu příliš velkou sebedůvěru. Potřebuji pokračovat a zajistit si i nějaký plán B pro případ, že by to v F1 nevyšlo. Plánem A pro mě vždy byla Formule 1. Teď si musím počkat, jaké příležitosti se mi naskytnou. Rozhodl jsem se, že pokud to bude nutné, budu čekat až do konce,“ prohlásil Schumacher.

O bývalém pilotovi Haasu se při jeho účinkování ve WEC šíří samé chvály, i když Alpine není ve své první sezóně vůbec konkurenceschopný. Právě tento šampionát je pro Micka oním „plánem B“, ale hlavní cíl a hlavní zdroj motivace zůstává nezměněn. „WEC je dobrý šampionát a dobrý plán B, když nemáte možnosti v F1. Nikdy však nebylo tajemstvím, že mým cílem je návrat do Formule 1,“ prohlásil Schumacher.

„Bohužel, z pohledu na výsledky se stále není čím chlubit. Měli jsme dobrou rychlost, ale nedokázali jsme ji přeměnit na dobrý výsledek. Měli jsme však i smůlu. Byl to složitý začátek sezóny,“ dodal Mick.

Za jeho budoucnost bojuje i Toto Wolff. Ten rezervnímu pilotovi Mercedesu svého času sliboval sedačku ve Formuli 1, ale zatím mu ji nevybojoval. Německý závodník však zůstává viditelný, poctivě navštěvuje paddock, pracuje na simulátoru Mercedesu a i jeho přestup do Alpine ve vytrvalostním šampionátu mu otevřel nejedny dveře.

Schumachera jsme nedávno viděli na testu Pirelli s McLarenem a zúčastnil se také testu francouzského týmu v Le Castellet. Podle některých zdrojů šlo o „soutěž krásy“ jako vystřiženou ze starých příběhů o Ronu Dennisovi či Franku Williamsovi, když tým porovnal několik pilotů přímo na trati ve stejném autě a ve stejných podmínkách.

Podle šéfa Mercedesu se Mickovi tento test velmi povedl. „Od Alpinu jsem slyšel, že šlo o supertest a opravdu se tam předvedl. Alespoň takovou zprávu jsem obdržel a velmi rád jsem to slyšel. Alpine byl nesmírně spokojen, ale to se dalo očekávat,“ prohlásil Wolff pro Kronen Zeitung.

Související zprávy

Diskuze