logo F1zpravy.czF1online.sk

Co by Albon změnil na současné F1? Zbavme se hybridů, vraťme starou školu, říká

Alex Albon
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 7. 2024

Každý z nás má svůj sen o Formuli 1. Představy a touhy některých fanoušků sahají od jednoduchých detailů až po překopání základů tohoto sportu. Velkou skupinu „revolucionářů“ tvoří formuloví puristé, jejichž jedinou touhou je vrátit do nejvyšší motoristické třídy pořádný zvuk. Do této kategorie spadá také Alex Albon.

Každý z nás si už položil otázku, nebo ji od někoho dostal, co by změnil na současné Formuli 1. Například autor tohoto článku by chtěl v nejvyšší motoristické třídě hlučné motory a více zastávek v boxech, tzn. více strategických proměnných. Názory se různí a svou představu o „lepší F1“ má i Alex Albon.

Pilot Williamsu dostal v populárním podcastu P1 with Matt & Tommy frekventovanou otázku, jaké pravidlo by změnil v současné Formuli 1. „Dvoudenní soutěžní víkendy, to je asi všechno,“ prohlásil Albon bez většího přemýšlení.

„Proč ne? Mně by například nevadilo, kdybychom navštívili více okruhů a měli více závodů, jen místo tří dnů zaveďte dvoudenní soutěžní víkendy. Jeden trénink a kvalifikace v sobotu, závod v neděli, to je všechno. Jen to dejte do pohybu, nemusíte to natahovat, zbavme se i tiskových konferencí, nebo je udělejme v pátek, když opravdu musíme,“ řekl Albon.

Tam to však neskončilo. Britsko-thajský závodník našel po krátkém zamyšlení ještě jednu věc, kterou by změnil. Potěšil přitom srdce všech fanoušků F1 ze staré školy. I když to někteří s návratem hlučných motorů nevidí růžově, v poslední době nám svitla naděje s udržitelnými palivy a tuto cestu by zvolil i pilot Williamsu.

„Když mám říci za sebe, tak se zbavme všech hybridních systémů, vraťme starou školu a zaveďme obnovitelná paliva. Motory nemají podle mě z environmentálního hlediska tak velký podíl na znečištění ve Formuli 1. Pokud jde o znečištění, tak toho můžeme udělat mnohem více v jiných oblastech, například při přesouvání a cestování,“ radí šéfům sportu Albon.

„Měli bychom se soustředit hlavně na uhlíkovou neutralitu, méně na znečištění generované samotnými auty. Můžeme to vynahradit v jiných oblastech a vraťme do Formule 1 velké motory,“ dodal Albon.

Související zprávy

Diskuze