logo F1zpravy.czF1online.sk

Sanchez je přesvědčený, že Alpine může letos napodobit McLaren

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala15. 7. 2024

McLaren nás v minulé sezóně překvapil tím, jak velký skok vpřed dokázal udělat prakticky z ničeho nic. Alpine po něčem takovém touží už dlouhá léta a prý od toho není vůbec daleko. Jeho nový technický ředitel David Sanchez odkazuje, že tým z Enstonu je připravený.

Sanchez po příchodu do Alpinu hlásil, že s továrnou a vybavením francouzské stáje je spokojený a tým „má vše potřebné k tomu, aby postavil konkurenceschopné auto“. Monopost A524 má podle něj jiný hlavní problém; kvůli nedostatečnému vývoji mu chybí zejména přítlak. To se však má brzy změnit.

„Myslím si, že je možné zopakovat ten skok McLarenu z loňského roku,“ zamyslel se nad vyhlídkami Alpinu David Sanchez, který ještě na začátku sezóny působil právě v McLarenu, ale kvůli nespokojenosti se svými úkoly expresně vyklidil kancelář. „Jediný rozdíl je podle mě v tom, že McLaren dramaticky změnil vývojový směr v úvodu sezóny.“

„Zdá se, že my tento směr měníme spíše uprostřed ročníku, takže když se na to podíváte z perspektivy vývojových cyklů, tak v jejich případě to přišlo poměrně brzy před letní přestávkou. My se pokusíme o to, aby to přišlo chvíli po letní pauze,“ avizuje 44letý Francouz.

Jedním z vývojových „žolíků“ Alpinu může být odlehčování monopostu, které prakticky garantuje zisk tří desetin za snížení hmotnosti o každých deset kilo. Vzhledem k tomu, že auto má již od začátku sezóny nadváhu, mohou být nové aerodynamické balíčky o to přínosnější, pokud skloubí vývoj aerodynamiky s „odtučňovací kúrou“.

„Když má monopost už v úvodu sezóny nadváhu, tak snižování jeho hmotnosti je nejpřímočarejší způsob zvyšování jeho výkonnosti,“ přikývl Sanchez. „Pro nás je však poněkud nešťastné, že si od startu sezóny přenášíme tuto extra hmotnost, ale na konstruktérském oddělení odvádíme spoustu dobré práce, abychom monopost dostali na hmotnostní limit.“

Mnohé týmy chtějí v příštím roce těžit zejména z letošního vývoje a po 1. lednu se postupně přeorientovat na novou éru. Alpine má však pro nástupce A525 připravenou výraznější přeměnu z hlediska mechanických vlastností auta.

„V příštím roce dojde ke změnám koncepce. Bavíme se zejména o zavěšení. Letos věnujeme pozornost spíše aerodynamice,“ přiblížil bojový plán Alpinu. „Neřekl bych, že to budou velké změny v koncepci, protože auto bude vypadat podobně. Dojde však ke změně některých charakteristik aerodynamiky. V jistých směrech bude výkonnější.“

Související zprávy

Diskuze