logo F1zpravy.czF1online.sk

Gasly měl v úvodu roku zvláštní problémy s řízením. Pomohla mu Oconova nastavení

Pierre Gasly
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala12. 7. 2024

Alpinu se podařilo dát dohromady velmi vyrovnanou jezdeckou dvojici. V úvodu sezóny měl mírně navrch Esteban Ocon, ale to se po závodě v Miami postupně začalo měnit. Pierre Gasly své viditelné zlepšení připisuje záhadným problémům s řízením, které se podařilo vyřešit zkopírováním Oconových nastavení.

První bod francouzské stáje v této sezóně vybojoval Esteban Ocon v Miami. Od té doby ho však jeho týmový kolega pravidelně poráží a v interním měření sil na body vyhrává v poměru 6:3. Problém v Gaslyho autě by se však nepodařilo najít, kdyby Ocon nejezdil s jinými nastaveními.

„Určitě jsme udělali pokrok. Uvědomili jsme si, že na začátku roku až po Miami na mém diferenciálu nebylo pár věcí v pořádku,“ vysvětlil Pierre Gasly. „Použili jsme tedy mapování druhé strany garáže a hned jsem cítil, že auto je mnohem lépe poskládané. Na následujícím závodě to sehrálo důležitou roli v konzistentnosti. Neměl jsem ideální balanc, ale auto bylo mnohem konzistentnější.“

Když si Francouz svému týmu stěžoval na chování auta, inženýrům jeho zpětná vazba nedávala žádný smysl. Později se ukázal důvod. „Několik věcí po stránce balancu nemělo logiku. Požádal jsem proto o mapování druhé strany garáže a okamžitě jsme našli více výkonu.“

„Byl to jakoby problém v kódu, který jsme bohužel nedokázali zpozorovat. Byla to takříkajíc chyba v softwaru, ale na začátku nás připravovala o výkon. Nyní jsme našli konzistentnost a obě strany garáže jsou si vyrovnanější,“ říká Gasly.

Odhalení problému na Gaslyho straně garáže časově koresponduje s tím, když se monopost A524 přiblížil ke konkurenci a začal útočit na bodované příčky. Alpine začal pravidelně skórovat, ale úsměv na tvářích jezdců a inženýrů setřely poslední dva víkendy, na kterých Haas bodově převálcoval tým z Enstone.

Gasly se ale chce posunout ještě dál. Do konce roku zůstává ještě dost závodů a konzistentnost bude klíčová. „V této chvíli je naším nedostatkem balanc, který není všude ideální. Na některých tratích, jakou je Barcelona, ​​jsem byl docela spokojen. Chybí nám však přítlak na rychlých úsecích, což je spouštěčem klouzání. V závodě pak přehříváte pneumatiky a zaplatíte za to při akceleraci. Stabilita auta není ideální, ale je to v pohodě. Jen na některých místech je auto nedotáčivé, což se snažíme vyřešit, nuž a trakce není ideální.“

„Když to řeknete takhle, zní to jako nic moc, ale zkoumají ty nejmenší detaily. Líbí se mi, že máme velmi jasnou představu o tom, co nám chybí. Máme i docela dobré nápady, jak to napravit. Nemyslím si, že bychom všechno z toho uviděli už v této sezóně, ale v dalším ročníku spatříme jistou evoluci. Jsem přesvědčen, že i na následující rok budeme mít dobrý plán, jak věci zlepšit,“ uzavřel.

Související zprávy

Diskuze