logo F1zpravy.czF1online.sk

Gasly v Silverstonu vymění pohonnou jednotku a dostane trest

Pierre Gasly
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala5. 7. 2024

V Alpině se tento víkend zřejmě nebudou muset bát toho, že by se jejich jezdci opět povadili. Za předpokladu, že Esteban Ocon opět postoupí do Q3, bude totiž startovat daleko před svým kolegou. Pierre Gasly musí přijmout trest za výměnu motorových komponentů.

Francouzskému týmu se v posledním období docela daří, ale Velká cena Velké Británie bude náročnější. Pierre Gasly bude startovat poslední, jelikož tým musí nahradit vadnou baterii a řídící jednotku elektroniky, a to kusem, který již převýší rámec povolené alokace. To znamená propad o deset příček za každý komponent. Alpine tedy nic neztratí, pokud rovnou vymění celý motor se všemi součástmi.

„Museli jsme vyměnit baterii,“ vysvětloval pro Canal+ Pierre Gasly. „V úvodu sezóny jsme měli pár menších problémů, kvůli kterým mi zůstala vadná baterie. Později jsme zaznamenali ještě dvě nebo tři výstrahy. Takže jsme potřebovali vyměnit baterii, což znamená ztrátu 20 míst (spolu s řídící jednotkou elektroniky, pozn. red.). Chopíme se této příležitosti a nasadíme extra motor, protože tak jako tak budu startovat poslední.“

Brzy nám tresty začnou přibývat. Očekává se, že Max Verstappen v Belgii přijde o deset pozic, protože jeho tým potřebuje nahradit poškozenou jednotku MGU-K, která selhala v Kanadě. Red Bull to zabolelo o to víc, že byla v podstatě zbrusu nová.

V takovém vyrovnaném startovním poli musí být i výměna komponent pečlivě naplánována. Alpine navíc potřebuje každý víkend, který by mohl mít přívlastek povedený, využít na maximum. Po Rakousku totiž opět spadl na osmé místo Poháru konstruktérů, protože Haasu se podařilo získat dvanáct bodů na jeden zátah.

„To bylo v Rakousku obtížné. Za jeden soutěžní víkend získali více bodů než od začátku sezóny,“ hlásí Gasly nepříliš nadšeně. „Pro náš tým to nebylo ideální, ale oni odvedli dobrou práci. Nebyli konkurenceschopní všude, ale v Rakousku se jim stejně nějakým způsobem podařilo podat tak silný výkon. I náš tým si musí dávat stejný cíl.“

Nico Hülkenberg by mohl namítat proti tvrzení, že Haas není konkurenceschopný všude. Z jedenácti velkých cen totiž pětkrát bodoval a pětkrát obsadil jedenácté místo. Jen jeden víkend skončil hluboko v poli poražených.

Gasly nakonec doložil: „Musíme co nejlépe využít každou jednu příležitost, která se nám naskytne. Víme, že budeme bojovat o jeden či dva body, protože první osmička je mimo náš dosah. Ještě stále nám zbývá mnoho závodů. Kdyby se nám pokaždé podařilo ukořistit jeden nebo dva body, tak bychom na tom byli dobře, ale je to těsný souboj.“

Související zprávy

Diskuze