logo F1zpravy.czF1online.sk

Nová pravidla otevírají dveře šestnáctileté naději Red Bullu, uvádí Motorsport.com

Arvid Lindblad
© Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 6. 2024

Tlačil na změny pravidel pro udělování superlicencí Mercedes, nebo to celé bylo trochu jinak? Po této novince považovali mnozí za otázku času, kdy do kokpitu Williamsu usedne Andrea Kimi Antonelli, aby se připravil na svůj přestup do Mercedesu v roce 2025. Portál Motorsport.com však naznačil, že za tím vším by mohl být jiný tým.

Nově už nemusí ve Formuli 1 jezdit jen závodník starší osmnácti let. Tato změna, kterou FIA schválila začátkem tohoto měsíce, fantasticky vyhovuje Mercedesu a Kimimu Antonellimu, který měl dostatek bodů na zisk superlicence, chyběl mu „jen“ věk. Tuto překážku mu nyní odklidila z cesty změna pravidel, i když si Mezinárodní automobilová federace ponechala jakési právo veta.

„Na základě vlastního uvážení FIA může být jezdci, který v posledním období konzistentně prokazoval výjimečné schopnosti a vyspělost v závodech formulových monopostů, udělena superlicence ve věku 17 let,“ říkají nově pravidla.

Vzhledem k Antonelliho rozsáhlému testovacímu programu jsme předpokládali, že tato změna směřuje přímo k jeho nasazení v barvách Williamsu. Ostatně, sama FIA potvrdila, že ke změně pravidel došlo na žádost některého z týmů. Byl to však Mercedes nebo Williams?

„Úprava pravidel pro udělování superlicencí, která má umožnit některým sedmnáctiletým mladíkům, aby vstoupili do Formule 1, nesouvisí s juniorem Mercedesu Kimim Antonellim a podle informací portálu Motorsport.com může být ve skutečnosti výhodná pro Red Bull,“ uvedl v pátek trochu překvapivě britský portál.

Ten hlásí, že klíčovým jménem nemusí být v tomto případě Andrea Kimi Antonelli, ale překvapivě britský motoristický klenot Arvid Lindblad – momentálně pátý muž celkového hodnocení Formule 3. Ten vyhrál svůj úplně první závod v této kategorii v Bahrajnu a momentálně se z nováčků drží nejvýše v šampionátu.

„Na změně pravidel bylo zmatečné, že se předpokládalo ochlazení zájmu Mercedesu o plán pro Antonelliho. Nedorozumění mezi šéfem týmu Totem Wolffem a jeho protějškem ve Williamsu Jamesem Vowlesem vedlo k žádosti o výjimku pro Antonelliho v době květnového závodu v Miami,“ píše Motorsport.com.

FIA se této žádosti chytila a skutečně se v ní realizovala, ale podle jmenovaného zdroje si nechala čas na hlubší analýzu a diskusi s týmy. To trvalo nějaký čas, žádost přešla od Pracovní skupiny FIA pro superlicence do Bezpečnostního výboru FIA, až ji nakonec schválila Světová motoristická rada.

„Důvodem, proč by tato situace mohla být ve skutečnosti výhodná pro Red Bull, je junior tohoto týmu Arvid Lindblad, který bude mít v srpnu sedmnáct let. Tato změna mu umožní, aby v sedmnácti letech nastoupil do volného tréninku. Red Bullu by tedy úprava pravidel měla pomoci, protože je známo, že poradce Red Bullu Helmut Marko hodnotí Lindblada jako jednoho z nejlepších jezdců své akademie,“ uvedl Motorsport.com.

Samozřejmě, FIA má v tomto případě stále poslední slovo. Akademie Red Bullu v posledních letech poněkud ztratila lesk, ale nyní se opět nadechuje do ofenzívy. Je zde Liam Lawson, který stále bojuje o místo v týmu VCARB v příští sezóně, další Markův oblíbenec Isack Hadjar je momentálně druhý v celkovém hodnocení Formule 2, takže zpráva Motorsport.com o Lindbladovi přichází trochu jako blesk z čistého nebe. Kdoví, co má v tomto případě Helmut Marko za lubem.

Související zprávy

Diskuze