logo F1zpravy.czF1online.sk

Albon: Bez naší nadváhy bychom v úvodu sezóny poráželi Mercedes

Alex Albon
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala21. 6. 2024

Mercedes se konečně vrací na pozice, na kterých se měl pohybovat už od začátku sezóny, kdy tahal za kratší konec s týmy jako Red Bull, Ferrari či McLaren. Nechybělo však tak moc a mohl se před něj dostat i Williams, tvrdí Alex Albon.

Britský tým se od začátku roku snaží odlehčit svůj monopost, který i ve třetí sezóně po příchodu éry přísavného efektu trpí nadváhou. Tyto snahy však musely být odsunuty na vedlejší kolej poté, co tým musel hasit požár s náhradními díly a chybějícím šasi.

Výraznější snížení hmotnosti tak Williams avizuje před víkendem ve Španělsku. Alex Albon tvrdí, že kdyby se to podařilo dříve, nemusel přijít o spoustu bodů. „V podstatě za to může hmotnost!“ prohlásil thajsko-britský závodník na margo toho, co jeho tým ukrátilo o body. „Myslím si, že už od prvního závodu jsme z hlediska rychlosti mohli být před Mercedesem. Sezónu jsme začali s dobrou základní platformou. Tušili jsme, že jistý čas budeme bez vylepšení, ale dorazila nás ta hmotnost.“

„Připomínalo to postup Haasu se silným startem do sezóny, ale v průběhu roku s menším počtem upgradů. Ale s tou hmotností se vše posunulo a začínali jsme více pozadu, než jsme očekávali,“ povzdechl si bývalý junior červených býků.

James Vowles o víkendu v Monaku prozradil, že na standardním okruhu přichází Williams o přibližně pět desetin na kolo. Na průměrném okruhu to představuje přibližně patnáct kilo. Tato ztráta se časem bude zmenšovat; Williams nepřetržitě přináší vylepšení.

„Závodění je společným úsilím týmu a jezdce. Loni jsme měli na mnoha závodech skvělé auto. Mělo své úzké okno, když bylo špičkové, ale když přišlo na lámání chleba, dokázali jsme bodovat. Letos se nám to nepodařilo, zkrátka jsme ještě neměli dostatek těch vrcholů. Jedním z nich bylo Monako, druhým Kanada,“ jmenoval dvě velké ceny s největšími nadějemi. V Monaku ukořistil dva body, ale v Kanadě ani jeden monopost neviděl šachovnicovou vlajku.

„Když však máte handicap místy až čtyř nebo pěti desetin na kolo, zejména na startu sezóny, tak nemáte velké šance na zisk bodů,“ poznamenal Alex Albon v souvislosti s hmotností monopostu.

Snížit hmotnost auta je sice poněkud nákladné, ale velmi výhodné. Váš monopost totiž menší odtučňovací kúra zrychlí rovněž bez ohledu na to, jaké má aerodynamické charakteristiky či jaké zvolíte nastavení.

Kdyby se Williamsu podařilo trefit původní hmotnostní cíl, mohl být v čele středu pole. „Podíváte-li se na dosavadní závody, téměř vám můžu garantovat, že bychom tam byli. Nyní všichni začínají přinášet vylepšení a my se blížíme ke svému cíli, ale efekt je už menší.“

„Samozřejmě, pokud se dostaneme k našemu cíli, získáme čas na kolo ve srovnání s nynější situací, ale na druhé straně týmy jako RB dělají obrovské pokroky. Oni také vyvíjejí velmi rychle. Takže na startu sezóny ano, ale teď jsme někde na půli cesty, takže už je to méně pravděpodobné,“ shrnul své dojmy Albon.

Související zprávy

Diskuze