logo F1zpravy.czF1online.sk

Alpine zradily motory také v Le Mans. Schumacher se však soustředí na pozitiva

Mick Schumacher
© X/Alpine Endurance Team
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2024

Jak ve Formuli 1, tak i v Le Mans. Alpine nešel na svůj domácí závod s velkýma očima. Některé týmy vyvíjejí tuto generaci speciálů pro vytrvalostní závody již několik let, pro francouzskou stáj to byla premiéra, která skončila nezdařeně – brzkým odstoupením pro technickou poruchu. Pilot týmu Mick Schumacher se však po předčasném konci snažil tvářit pozitivně.

Oba Alpiny odstoupil v podstatě už v první čtvrtině závodu. Posádka s číslem 35 (Chatin, Habsburg, Milesi) zvládla jen 75 kol, když musela odstoupit kvůli problému s motorem. Speciál s číslem 36 (Lappiere, Schumacher, Vaxivière) vydržel jen o třináct kol déle a musel odstoupit také pro poruchu motoru.

Jistě, pro Alpine A424 to byla premiéra v Le Mans. Tým vstoupil do šampionátu s vlastním autem jen letos a problémy se daly očekávat. Přesto velmi bolí takové brzké vypadnutí ještě před setměním.

Mick Schumacher tak nedostal zvlášť velkou příležitost se předvést. Předvedl však dobrý výkon a už tradičně se snažil mluvit hlavně o tom pěkném, co přinesla letošní edice legendárního závodu. „Ani jsme se nedostali přes šestihodinový milník, ale do té doby jsme byli velmi rychlí, což je velké pozitivum,“ konstatoval Mick.

„Bohužel, utrpěli jsme problém s motorem, který vedl k vypadnutí obou aut. Neměli bychom se však příliš koncentrovat na špatné stránky. Strávili jsme zde mnoho dní, dlouho jsme jezdili po trati a hodně jsme se naučili. Myslím si, že jsme vyrostli jako tým a spoustu problémů jsme nechali za sebou,“ pokračoval Schumacher.

„Postupovali jsme až do bodu, kdy jsme bojovali o pole position, v závodě jsme bojovali o dobré umístění, dokud nás nevyřadila porucha. I můj stint byl z osobního hlediska pozitivní. Jsem s ním velmi spokojen,“ dodal Mick.

Na druhé straně není třeba zapomínat, co je prvořadým úkolem závodního týmu – řešit problémy. Pokud se objevily nějaké komplikace, je třeba je vyřešit. „V tomto okamžiku se potřebujeme ujistit, že to dokážeme napravit, aby se to už nezopakovalo,“ řekl Schumacher.

Ten své stanovisko zakončil tradičně slušně – poděkováním celému týmu. „Rád bych poděkoval celé partě Alpine a zvláště skupině Renault, že mě nasadili do závodu. Alpine Endurance Team byl ke mně velmi hodný v prvních třech závodech a připravil mě na tento čtvrtý a největší. Opravdu, opravdu si toho vážím. Největší díky patří mým týmovým kolegům, kteří mi každý den na trati i mimo ni pomáhali a hezky se mi snažili vysvětlit, co mám manažovat,“ řekl Schumacher na závěr.

Související zprávy

Diskuze