Čou doufá, že setrvá v F1: Měl bych si najít místo na roštu
Přestupový kolotoč se točí naplno. S výjimkou sedačky v Mercedesu (je stále více a více pravděpodobné, že připadne Kimimu Antonellimu) je nejasné jen složení ve druhé polovině startovního pole. S pravděpodobným příchodem nováčků Bearmana a Antonelliho pojede některý ze současných jezdců z kola ven. Jedním z nich měl být i letos nevýrazný Kuan-jü Čou, který však údajně výrazně přemlouvá na jezdeckém trhu díky svým penězům.
Logan Sargeant, Kevin Magnussen a Kuan-jü Čou jsou jména, která se v přestupových tajenkách vyskytují velmi zřídka. Je možné, že formulová kariéra těchto mužů brzy skončí, ale ne tak rychle. Ještě není ani zdaleka rozhodnuto a F1 je plná překvapení.
Udrží si Kuan-jü Čou místo ve Formuli 1? Při pohledu na jeho letošní výsledky a pravidelná kvalifikační umístění v poslední řadě by si na to málokdo vsadil. Samotný rodák ze Šanghaje je však optimisticky naladěn a nevidí svou budoucnost tak negativně. Kdoví, možná ví něco, co my nevíme…
„Tuším, že druhé místo v Sauberu je volné, takže pořád tu máme i tuto možnost,“ odpověděl Kuan-jü Čou na otázku, zda by v roce 2025 mohl zamířit do týmu Alpine. „Samozřejmě, že na Alpine jsem měl vždy velmi dobré napojení, protože tam mi dali šanci ještě před mým příchodem do Alfy Romeo a Sauberu, kterým jsem také velmi vděčný.“
„Jsem otevřený jednáním s dalšími týmy a diskusím o mé budoucnosti. Nic nebylo potvrzeno, ale mám pocit, že bych si měl najít místo na roštu, přestože ještě nevím kde,“ dodal čínský závodník.
I když stále neznáme obsazení osmi sedaček ve Formuli 1, Čou byl vyloženým outsiderem na zisk některé z nich. Potom však pronikly na veřejnost zprávy, že přichází s kufříkem plným peněz. Jeho čínští sponzoři prý mohou potenciálnímu zájemci nabídnout až 30 milionů dolarů. Z vyloženého outsidera na zisk místa v jiném týmu je tak najednou zajímavý přestupový artikl.
„Nechci být rezervním jezdcem a nechci si vzít rok volno,“ prohlásil Čou. „Nemyslím si, že v mém věku a v této fázi kariéry chci na rok odejít, protože ve Formuli 1 je těžké se vrátit.“
„Jezdí se na velmi vysoké úrovni a v každé sezóně se auta mění. Musíte se přizpůsobit a musíte pochopit něco nového. Samozřejmě, že se pokusím získat sedačku na následující sezónu a místo rezervního pilota momentálně není možnost. Musíme si počkat, možná nebudu mít jinou alternativu, ale momentálně takhle nepřemýšlím,“ řekl čínský závodník.
Ten je podle posledních spekulací spojován s Haasem a Alpinem, kterým by se případných 30 milionů velmi hodilo, zejména při vývoji zbrusu nového monopostu pro rok 2026. Okrajovou možností zůstává i Audi se svým zájmem o čínský trh. Zdá se však, že německá automobilka se pokusí získat nejlepší dostupnou jezdeckou dvojici pro svůj rodící se tým.