Týmový hráč? Podle Villeneuva se Ocon zachoval maximálně vypočítavě
Esteban Ocon v Kanadě splnil příkazy týmové režie, i na to doplatil. Po závodě v každém jednom rozhovoru přízvukoval, že se zachoval jako týmový hráč a stáj neudělala to, co by bylo správné. Udělal to však Ocon? Podle Jacquese Villeneuva jsme ve Francouzově podání viděli akorát tak vysokou školu spekulantskou.
Alpine v závěru velké ceny sáhl po týmové režii v naději, že by se Pierrovi Gaslymu na lepších pneumatikách ještě podařilo dostihnout Daniela Ricciarda a získat pro tým extra dva body. Esteban Ocon svého kolegu dopředu pustil, ale když Gaslymu útok nevyšel, své místo nedostal zpět.
„V tomto případě mělo být pořadí obráceno,“ postěžoval si Esteban Ocon před mikrofonem Sky Sports, při kterém také nezapomněl zmínit, jak se obětoval pro tým. „Příkaz pustit před sebe Pierra jsem dostal 1,5 nebo dvě kola před koncem, aby doběhl Daniela, který byl o 2,5 vteřiny před námi a na nás příliš rychlý.“
„Toto rozhodnutí nemělo logiku,“ prohlásil sedmadvacetiletý Francouz, podle kterého měl Ricciardo příliš velký náskok na to, aby ho Alpine doběhl, a pilot Racing Bulls byl prý každopádně příliš rychlý. „Udělal jsem si však svou práci, zachoval jsem se jako týmový hráč. Vždy jsem respektoval instrukce, v celé kariéře jsem neudělal nic jinak. Já jsem si svou práci udělal, tým ne. Je to velmi smutné.“
Týmový hráč, týmový hráč a týmový hráč. Po závodě jsme od Estebana Ocona nic jiného ani neslyšeli. Je v této kauze skutečně obětí? Už prvotní reakce na žádost týmu pustit Gaslyho před sebe něco napovídá. „Zapomeňte!“ zněla úsečná odpověď ve vysílačce.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve v Oconových činech nevidí žádný náznak týmovosti, jen to, jak jedna strana dělá té druhé navzdory a ještě se tváří velkodušně. „To nebylo vůbec dobré. Mohli jste slyšet jeho komentáře, jaký byl týmový hráč, jak ho pustil před sebe, jak to tým udělal špatně a podobně.“
„On však udělal maximum pro to, aby už bylo pozdě pro Gaslyho pokusit se zaútočit. I tak ho však pustil před sebe, aby mohl říct: Hej, já jsem týmový hráč! Je za tím dost dlouhý myšlenkový pochod,“ poznamenal na margo dlouhého vyčkávání Estebana Ocona, který se před mikrofonem Sky Sports tvářil, že pokyn dostal „1,5 až dvě kola“ před koncem. Takticky zamlčel, že ve skutečnosti to bylo ještě o kolo dříve.
Když Pierre Gasly poslední kolo odjel na volné trati, stáhl z náskoku Daniela Ricciarda sedm desetin, takže kdyby Ocon poslouchl okamžitě, hrozilo by, že se dostane do dosahu Ricciardova DRS a nebodaj ještě v poslední DRS zóně zaútočí.
Esteban Ocon to tedy udělal velmi chytře. I naoko pomohl týmu, i zmařil Gaslyho příležitost, i si možná udělal očko u potenciálních budoucích zaměstnavatelů. Od reportérky dostal otázku, zda se tímto dobrým výsledkem chce ukázat na přestupním trhu, nebo už má pojištěnou sedačku pro rok 2025. V padoku se totiž šíří fámy, že pero už položil na papír.
„Uvidíme. Startoval jsem poslední, přijali jsme správná rozhodnutí v každém jednom bodě závodu a dokázal jsem bojovat s mnoha rychlejšími auty. Měl jsem z toho dobrý pocit, ale závěr měl hořkou pachuť. Jsem optimista před zbytkem roku, že s autem dokážu tlačit na maximum, ale spolu s týmem toho musíme hodně udělat,“ dodával Ocon, aby nakonec nepřímo přiznal, že už podepsal novou smlouvu. „Oznámím to, když přijde ten správný čas. Toto není k tomu vhodná chvíle.“