logo F1zpravy.czF1online.sk

Ocon o osmnáctém místě: Už několik závodů mám těžší auto než Gasly

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala9. 6. 2024

Z jezdců Alpinu se v kanadské kvalifikaci podařilo dostat přes síto Q1 jen Pierrovi Gaslymu, který získal cenný skalp Sergia Péreze. Neměl by se však moc chlubit tím, že porazil i svého kolegu Estebana Ocona, který totiž tvrdí, že jejich monoposty nejsou přesně stejné.

V současné efjednotce rozhodují už i nejmenší detaily. Věděli by o tom mluvit piloti v čele, ale těsné je to i na chvostě startovního roštu. Sergia Péreza dělilo od postupu 37 tisícin sekundy. Estebanovi Oconovi chybělo 0,146 sekundy na kolegu, který v Q1 obsadil patnáctou příčku.

„Příliš věcí se tento víkend i v této kvalifikaci nevyvinulo v náš prospěch,“ vysvětlil své vypadnutí v Q1 Esteban Ocon. „Na začátku kola jsem se ocitl v menším provozu, neměl jsem ideální přípravu pneumatik, nu a menší provoz se objevil i uprostřed kola. Stál mě desetinu sekundy. Když je to tak těsné, tak to rozhodně není ideální.“

Ztrátu na kolegu vysvětlil docela snadno. „Mezi našimi auty je už pár závodů hmotnostní rozdíl. Je to něco, v čem se budeme střídat a brzy to bude i na Pierrově autě. V tuto chvíli nám to však přidává položky na seznam důvodů, proč jsme nepostoupili.“ Deset kilo představuje na standardním okruhu tři desetiny sekundy. „Je to pár kilo,“ poznamenal.

Estebanu Oconovi to však před závodem neuškodilo až tak, jako trest za kolizi z Monaka. I kdyby si v kvalifikaci s Gaslym vyměnili pozice, Ocon by startoval poslední. „Máme nějaké strategické možnosti. Ve třetím tréninku jsme spatřili degradaci pneumatik. Snad se budou gumy opotřebovávat ostatním rychleji, držíme si palce.“

Ztratit na vítěze Monaka 2,5 desetiny? To nezní špatně

Pierre Gasly tentokrát postoupil do druhé části, ve které bojoval s Kevinem Magnussenem. Haas měl nakonec o 0,024 sekundy navrch a bude startovat ze čtrnáctého místa.

„S patnáctým místem je těžké být spokojen. Cítím však, že v autě už nic nezbylo. Jsem spokojen s koly, která jsem zajel v Q1, a i s tím z Q2. Bylo to takové kolo, že když jsem projel cílovou čárou, myslel jsem si, že mě dostane na slušnou pozici. Bohužel, když jsem spatřil naše umístění, neznělo to tak dobře,“ uvedl Pierre Gasly.

Všechno je však třeba vnímat v nějakém kontextu. „Na druhé straně jsme ztratili 2,5 desetiny na první desítku — a 2,5 desetiny na auto, které vyhrálo v Monaku. Vzniklo z toho velmi zvláštní pořadí.“

„Williamsy a AlphaTauri byly velmi silné. Tato trať příliš nevyhovuje našemu autu, ale známe své slabiny. Musíme být trpěliví, než najdeme v autě více potenciálu. Zatím je třeba dělat maximum s tím, co máme k dispozici,“ poznamenal s dodatkem, že doufá v déšť.

Související zprávy

Diskuze