logo F1zpravy.czF1online.sk

Vzhledem k naší historii je spolupráce dobrá, říká Gasly o Oconovi

Esteban Ocon a Pierre Gasly
© Renault SAS
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 6. 2024

Mohla někdy fungovat taková jezdecká dvojice? I když jsme mezi Estebanem Oconem a Pierrem Gaslym očekávali větší „ohňostroje“, pravdou zůstává, že se na trati potkávali častěji, než by si průměrný šéf týmu přál. Podle druhého jmenovaného však jejich vztah není tak toxický, jak si mnoho lidí představuje.

Gasly s Oconem se nenávidí už od svých motokárových dob. I když pocházejí z jedné oblasti Francie a Pierre začínal v tomto sportu díky Estebanovi (poprvé jezdil na jeho motokáře), postupně se znenáviděli. „Začal jsem ho porážet a jemu se to nelíbilo, takže už nejsme přátelé,“ vysvětlil Gasly před lety důvod vzájemné zášti.

Byli prý téměř jako bratři, ale pak se z nich stali úhlavní nepřátelé, takže když Alpine před dvěma lety oznámil, že Ocon a Gasly vytvoří nový jezdecký tandem stáje, mnozí fanoušci i experti si nevěřícně ťukali na čelo. Nedá se říci, že by se navzájem pozabíjeli, ale vícekrát jsme viděli, že snaha porazit toho druhého měla přednost před zájmem týmu. Naposledy k tomu došlo na Velké ceně Monaka.

Ocon v prvním kole nesmyslně zaútočil na Gaslyho v zatáčce Portier, došlo ke kontaktu a oba téměř vypadli ze závodu. Skončil nakonec jen Esteban, který si následně vyschlechl obrovský hněv šéfa stáje Bruna Famina. Jen pár dní na to Alpine oznámil – i když to prý nijak nesouviselo s incidentem v Monaku –, že Ocon po sezóně v týmu končí. Je to velmi příhodný závěr problémového vztahu, který však jeho účastníci nenazývají nefunkčním.

„Esteban a já máme za sebou dlouhý příběh,“ řekl novinářům v Kanadě Pierre Gasly. „Myslím si však, že v posledním roce nebo roce a půl jsme zvládli pracovat a spolupracovat profesionálně. To je podle mě důležité říci. Jak si asi dokážete představit při dvou velmi soutěživých jezdcích, nebylo to pokaždé jednoduché. Vzhledem k naší historii však byla vzájemná spolupráce dobrá.“

Na otázku, zda Oconův blížící se odchod z týmu bude mít nějaký vliv na jeho plány pro rok 2025, Gasly odpověděl: „Pokud mám být upřímný, tak absolutně žádný. Myslím si, že v současnosti je moje pozice naprosto jasná. Momentálně nemám co oznámit, ale když se to změní, tak se to dozvíte.“

„Myslím si, že trh je v současnosti zcela otevřený a každý si uvědomuje, jaké máme příležitosti. V tuto chvíli však pro vás nemám žádné detaily. Pokračuje to dobře a nadále diskutujeme, ale to je všechno,“ řekl Gasly.

S blížícím se odchodem Ocona však lze očekávat další problémy. I když Esteban určitě nechce pověst pilota, který klade vlastní zájmy před ty týmové, v tomto okamžiku už nemá co ztratit. „Myslím si, že v Monaku jsme dostali jasné pokyny. Bohužel, nepřenesly se do dění na trati. Jsem si však jistý, že směrem do budoucna nenastanou problémy,“ ujistil Gasly.

Alpine přehodnocuje koncept monopostu

Alpine ukázal v poslední době záblesky zlepšené formy, i když celkové deváté místo se ziskem dvou bodů je pro tovární tým s podporou automobilky Renault příšerný výsledek. Francouzský tým stále neví, kam se pohne dál, ale první postup do Q3 a první body naznačují blížící se zlepšení.

„Máme za sebou docela pozitivní víkend. Poprvé jsme se dostali do Q3 a během celé kvalifikace jsme ukázali solidní rychlost. Rozhodně jsou to dobré signály, ale víme, že Monako je specifická trať, takže bychom neměli být v podobné pozici na každém okruhu,“ přiznal Gasly.

„Víme, že pořád trochu zaostáváme a snažíme se přehodnotit, jak chceme přistoupit ke konceptu monopostu. V současnosti se snažíme vytěžit maximum z toho, co máme k dispozici. Vidíme, že v den závodu se toho může stát hodně,“ říká francouzský závodník.

„Pokusíme se o to znovu. Víme, že bojujeme o poslední body na konci nejlepší desítky. Doufejme, že se nám podaří zopakovat výkon z Monaka,“ dodal s nadějí Pierre.

Související zprávy

Diskuze