logo F1zpravy.czF1online.sk

Ocon prý končí po „vzájemné dohodě“: Nasazení Doohana není trest

Esteban Ocon
© X/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 6. 2024

Nestává se úplně pravidelně, aby tým oznámil odchod jednoho ze svých pilotů a zároveň žádná ze stran nesdělila jméno nástupce nebo své nové působiště. Esteban Ocon po sezóně opustí Alpine, ale zatím nevíme, kdo ho nahradí, ani jaký bude nový tým francouzského závodníka. Všechny indicie naznačovaly, že rozchod Ocona s francouzským týmem byl pořádně bouřlivý, ale to obě strany odmítají.

Dozvěděli jsme se však, že Esteban nevěděl o svém konci před Velkou cenou Monaka. I když diskuse prý probíhaly několik měsíců, definitivní ortel se dozvěděl před závodem v Kanadě. Ani jedna ze stran přitom nesdělila své další plány.

„Mluvili jsme s týmem už několik měsíců. Alpine je velká skupina, Renault je velká skupina, a je to jeden z týmů, který se nerozhoduje na základě jednoho závodu,“ řekl Ocon před novináři v Kanadě. „Mluvili jsme spolu a vzájemně jsme se dohodli, že končíme. V podstatě neprodloužíme smlouvu.“

„S týmem jsem strávil pět let. Zažili jsme spolu několik úžasných okamžiků a také pár náročných, ale pět let je ve Formuli 1 dlouhá doba. Těším se na další výzvy a chci zakončit spolupráci s Alpinem co nejlépe,“ dodal Ocon.

Co ale incident v Monaku? Šéf stáje Bruno Famin se zřejmě nikdy netvářil tak kysele, jako když viděl karambol mezi týmovými kolegy v zatáčce Portier. Esteban však trvá na tom, že v týmu nepanuje žádné napětí, čemuž po roce a půl incidentů s týmovým kolegou Pierrem Gaslym málokdo uvěří.

„Byl jsem v továrně, abych absolvoval běžnou přípravu před soutěžním víkendem. S Brunem jsme si promluvili. Hodně jsme mluvili o nejrůznějších věcech a rozhovor nebyl ani trochu zvláštní. Náš vztah to nijak nepoškodilo. Všechno jsme prodiskutovali a jdeme dál,“ trvá na svém Ocon.

Na otázku, zda nyní změní svůj přístup k soupeření s týmovým kolegou, odpověděl: „Jako jezdec jsem se vždy držel instrukcí týmu. Na tom se nic nezmění.“

Na přetřes přišel i Jack Doohan, který se v prvním kanadském tréninku posadí do jeho auta. Jedná se o další zvláštně načasovanou skutečnost. Obě strany však i v tomto případě vytrvale popírají, že by kolize v Monaku a následný Oconův odchod nějak souvisely s nasazením australského mladíka, který je mimochodem jedním z hlavních kandidátů na sedačku v Alpině.

„Četl jsem to v médiích a není na tom špetka pravdy,“ prohlásil Ocon. „Tato trať bude na začátku víkendu špinavá a je zde nový asfalt, takže si věci musí nejprve sednout. Kromě toho klesnu na startu o pět míst. Moje kvalifikace tedy bude méně důležitá a musíme se soustředit více na závod. Zároveň si myslíme, že v pozdější části roku bude naše auto konkurenceschopnější. Raději to tedy uděláme tady než v Mexiku nebo Abú Zabí.“

Související zprávy

Diskuze