logo F1zpravy.czF1online.sk

Famin prý skutečně chtěl drakonicky potrestat Ocona, ale zasáhli právníci

Esteban Ocon
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 6. 2024

Kolize Estebana Ocona s Pierrem Gaslym na Velké ceně Monaka, oznámení o odchodu prvního jmenovaného z Alpinu po skončení sezóny a zpráva, že první trénink v Kanadě odjede rezervní pilot stáje Jack Doohan. Ano, bylo to krušných deset dní pro francouzský celek a my se můžeme jen dohadovat, co se skutečně dělo za oponou. Podle největšího francouzského sportovního deníku se ale děly věci.

L’Equipe, na který odkazuje portál RacingNews365.com, píše, že boss Alpinu Bruno Famin to s výhrůžkami na adresu Estebana Ocona myslel smrtelně vážně. I když se dobře informované zdroje shodují, že k rozhodnutí o odchodu francouzského závodníka spěl tým již několik měsíců, načasování všech výše uvedených událostí je příliš zvláštní, aby bylo náhodné. Jako kdyby se nám někdo snažil ostentativně naznačit, že pohár trpělivosti přetekl a vedení Alpinu má Ocona plné zuby.

„Podle největšího francouzského sportovního deníku L’Equipe měl Famin v úmyslu suspendovat Ocona, když se jeho hněv a hrozby ‚důsledky‘ v přímém přenosu krátce po incidentu staly katalyzátorem pro první spekulace,“ uvádějí výše uvedené zdroje.

Ocon reagoval v pátek rozsáhlým příspěvkem na sociálních sítích, ve kterém veřejně potvrdil, že v Kanadě bude závodit. Podle několika zdrojů v této době věděl o svém odchodu z týmu po skončení sezóny, o kterém se měl dozvědět ve čtvrtek a který Alpine oficiálně potvrdil v pondělí.

„L’Equipe informuje, že Faminovo přání suspendovat Ocona vyžadovalo souhlas právníků Alpinu, kteří to odmítli v obavách, že by to mohlo vést k žalobám ze strany zástupců závodníka,“ uvedl francouzský deník.

Asi je to pochopitelné vyústění celé kauzy. Ještě před několika desetiletími by se to možná dalo, ale dnes jsou kontrakty pilotů neuvěřitelně složité a těžko byste dokázali obhájit takový interní trest pro incident, kterých se za celou sezónu odehrají desítky.

Precedenty na to však máme, například Sauber v roce 2002 „posadil“ Felipeho Massu na GP USA a nahradil ho Heinzem-Haraldem Frentzenem po incidentu na předchozím závodě v Monze. Tým to však udělal z taktických důvodů, protože Massa si měl v Indianapolisu odpykat penalizaci ztráty deseti míst na startu. Sauber po sezóně beztak Brazilce vyhodil a nahradil ho právě Frentzenem. Posazení jezdce „za trest“ by tedy bylo pořádně kontroverzní rozhodnutí.

Alpine zároveň vyvrátil, že by posazení Doohana do kokpitu v prvním tréninku bylo nějakým ostentativním krokem, jak projevit nevoli šéfa stáje. Načasování je prý čistě náhodné, což pro BBC potvrdil mluvčí stáje.

„Nešlo o žádnou disciplinární důtku po nehodě v Monte Carlu. I když to nebylo potvrzeno před Monakem, patřilo to k dřívějším plánům týmu,“ cituje zástupce týmu reportér BBC Andrew Benson, podle něhož je Oconův víkend po penalizaci za incident s Gaslym beztak zkompromitován.

Související zprávy

Diskuze