logo F1zpravy.czF1online.sk

Albon vysvětlil problémy auta se „žráním gum“ i vliv Monaka na jeho nadváhu

Alex Albon
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2024

Na kontě Williamsu v konstruktérském šampionátu svítí nula. Za předpokladu vydařené kvalifikace by se to mohl Alex Albon pokusit změnit v Monaku, ale tak vysoké ambice nemá, přestože Monako pomáhá Williamsu takříkajíc zhubnout.

Alexe Albona může po pátku těšit deváté místo v hodnocení druhého tréninku, ale s optimismem je třeba zacházet opatrně. Netřeba zapomínat na to, že oba monoposty Racing Bulls i Oscar Piastri zajely svůj nejlepší čas na středně tvrdé směsi, která by papírově měla být pomalejší o 0,5 vteřiny na kolo. Virtuálně by se tak Albon propadl z devátého místa někam na dvanácté.

„Myslím si, že postup do Q2 je dobrý cíl,“ realisticky zhodnotil vyhlídky Williamsu Alex Albon. „Obyčejně platí, že když se dostaneme do Q2, tak v ní obsadíme poslední místo. Takže [cílem by mělo být] neskončit v Q2 na poslední příčce.“

Kvalifikace však bývá nevyzpytatelná a nelze vyloučit, že někteří z favoritů na postup do nejlepší desítky přijdou o krk už v Q1. Stát se může cokoliv a Williams může skončit i výše. V tom případě se však bude muset ubránit ve středu pole, což nebude jednoduché vzhledem k problémům auta s pneumatikami.

Alex Albon během tréninku prohlásil, že je doslova požírá. „Bylo hladové, protože v poslední době mělo dietu,“ žertoval thajsko-britský jezdec. „Stejný problém jsme měli i minulý rok. Zdá se, že naše auto má problémy dostat přední pneumatiky do správného okna. Když nejsou v dobrém okně, začnou se otevírat a drolit. Požírat pneumatiky v podstatě znamená žrát běhoun gumy. Je to velmi technický výraz,“ zatvářil se sofistikovaně. „Věnovali jsme tomu pozornost, protože naše auto mělo problémy v této oblasti a na tomto okruhu.“

Zatímco tento problém se meziročně nepodařilo vyřešit ke spokojenosti, něco mu přece jen nahrává do karet. Patnáctikilová nadváha, která stojí Williams 0,450 vteřiny na kolo, se v Monaku neprojevuje. „Důležité je na tomto okruhu, že hmotnost nehraje takovou roli, takže neztrácíte tolik času tím, že máte nadváhu. Trochu to vyrovnává startovní pole, jak jsme viděli i dnes.“

Logan Sargeant toho zatím nevyužil. Dobrý výsledek by potřeboval jako sůl, vždyť šéf týmu James Vowles už zcela otevřeně varuje svého jezdce před tím, že jeho sedačka je v ohrožení.

Jak dopadl pátek z jeho pohledu? „Něco bylo dobré, něco špatné. Druhý trénink neproběhl moc hladce. Určitě nás čeká práce,“ konstatoval Logan Sargeant, osmnáctý muž druhého tréninku, na kterého nestačily jen Saubery. Auta z Hinwilu však neobula měkké pneumatiky. „Musíme najít čas s malým množstvím paliva i s plně natankovaným autem. Nebylo to nejlepší, ale jízdu jsem si stejně užil.“

„Potřebujeme napravit balanc a dostat pneumatiky do lepšího okna. Je třeba všechny proměnné pochopit o něco lépe a vše do sebe poskládat. Potřebujeme toho najít hodně, ale jsem si jistý, že se nám z toho podaří najít dost velkou část,“ doplnil.

Související zprávy

Diskuze