logo F1zpravy.czF1online.sk

Hülkenberg odkazuje, že nepotřebuje Magnussena: Dělal to v první řadě pro sebe

Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 5. 2024

Řádění Kevina Magnussena ve sprintu na GP Miami budí pozornost i dva týdny později. Dánský závodník svedl velmi tvrdý souboj s Lewisem Hamiltonem o poslední bodované osmé místo a pokračoval v něm i po udělení penalizace, která ho v podstatě vyřadila z boje o bodovanou osmičku. Dělal to pro tým, aby ochránil sedmé místo týmového kolegy Nica Hülkenberga? Podle slov německého závodníka ne.

Magnussen po sprintu přiznal, že všechny tresty za jeho počínání v Miami byly zasloužené. Jedním dechem však dodal, že i když mu takové taktiky nevoní, dělal to pro tým. Chtěl tím říci, že svojí jízdou pomohl Nicovi Hülkenbergovi při zisku dvou bodů podobně jako v Saúdské Arábii.

Samotný německý závodník však před novináři v Imole odmítl, že by potřeboval pomoc týmového kolegy. Podle jeho názoru nebyla nezbytná. „V tomhle s ním trochu nesouhlasím,“ prohlásil Hülkenberg. „V tom okamžiku jsem už byl daleko vpředu, takže bych si podržel svoji pozici a měl jsem ji zabezpečenou.“

„Podle mého názoru to tedy v tomto případě udělal spíše pro sebe. Myslím si, že bychom to měli trochu rozlišit,“ řekl Hulk odkazující na Velkou cenu Saúdské Arábie, kde by bez pomoci Magnussena nezískal desáté místo, ale v Miami jeho asistenci prý nepotřeboval.

Dánský závodník v současnosti bojuje o své místo a nutno říci, že i když by si nejlépe pomohl bodovanými výsledky, dobrá práce pro tým také není na škodu. Problém však je, že takto pořádně „vydělal“ trestné body na svou superlicenci a momentálně ho dělí už jen dva od zákazu startu. I když je dostal při hájení Hülkenbergovy pozice, ten svého týmového kolegu příliš nepodpořil.

„Nechci se do toho plést. I bez toho jsem dost zaneprázdněný. Je ovšem pravda, že potrvá dost dlouho, než se mu ty body vymažou. Možná bychom mohli některé z nich přehodnotit a restrukturalizovat,“ naznačil Hülkenberg.

„Při pohledu na minulé roky byli komisaři podle mě shovívavější a nechali nás závodit. Jindy jsem zase měl pocit, že byli striktnější. V poslední době vidím častěji signál, že někoho vyšetřují. Snažíte se vyhýbat incidentům, snažíte se jezdit co nejčistěji, abyste neztráceli koncentraci a energii při takových tématech,“ konstatoval budoucí pilot Audi.

Související zprávy

Diskuze