Ocona těší první bod: Nemůžeme to však s oslavami přehánět
V Alpině mají po víkendu v Miami smíšené pocity. Na jedné straně by chtěli oslavit první bod v sezóně, na jejímž začátku to vypadalo špatně-nedobře, na druhé straně si uvědomují, že vlastně ani není co slavit. Esteban Ocon proto vyzývá tým, aby pokračoval se stejným nasazením.
Esteban Ocon a Fernando Alonso jezdili v neděli jako v tandemu. Alpine se udatně bránil, a Alonso na něj dlouho neuměl nic vymyslet. Nakonec se mu to povedlo, ale člověk měl pocit, že Španěl si při tomto souboji dával záležet, aby nedostal další penalizaci.
„To vám byl závod. Celou dobu jsem šel napjatý na 110 procent, v každém kole jsem na to ohromně tlačil,“ přiznal po náročném závodě Esteban Ocon, který ziskem desátého místa ukončil šňůru šesti velkých cen bez bodu. „Nemůžeme být však stoprocentně spokojeni, protože je to jen jeden bod.“
V Alpině vědí, že je čeká ještě dlouhá cesta. „Nechceme příliš vyskakovat a přehánět to s oslavami. Je to jen první desítka. Ale vzhledem k tomu, jak jsme na tom byli před pár závody v Bahrajnu, kde jsme [v kvalifikaci] skončili na devatenáctém a dvacátém místě, si z tohoto závodu můžeme odnést pozitiva.“
„Potřebujeme dělat tyto drobné krůčky vpřed,“ vyzývá francouzský pilot. „Mám však z toho dobrý pocit, protože tým byl stále motivovaný a chtěl zjistit, co se to dělo s naší rychlostí. Nebyl to totiž hladký víkend. Toto je však už druhý závod, na kterém jsme blízko bodů; v Šanghaji jsme byli na jedenáctém místě, dnes na desátém. Jsme na bodech a mám dobrý pocit z toho, že jsme se dočkali tento víkend i nějaké odměny.“
Boje o deváté či desáté místo nepatří mezi ty nejatraktivnější, ale Esteban Ocon s Fernandem Alonsem nám připravili pěkné představení. Pro Ocona to byl jeden z prvních velkých soubojů v této sezóně.
„Přesně!“ zasmál se Ocon. „Tohle byla jedna z prvních možností zabojovat. Ať si lidé říkají, co chtějí, já si souboje s Fernandem užívám. Vím, co si při něm můžu dovolit, a také jak blízko můžeme jít bok po boku. Došla mi však baterie. I jsem mu řekl, že proto mě tak rychle dokázal předjet! Ale klobouk dolů před ním, byl to skvělý souboj a doufám, že do budoucna přijdou další.“
Na to však Alpine bude potřebovat vylepšit závodní rychlost. V Enstone jsou přesvědčeni, že jejich monopost je lepší v kvalifikacích, ale v neděli ztrácí. Esteban Ocon se obává, že kdyby byl závod o něco delší, tak by mohl vypadnout z bodované desítky.
„Stále jsme lepší v kvalifikaci než v závodě. Kdybychom měli o deset kol víc, Nico [Hülkenberg] by byl pravděpodobně velmi blízko a opět by s námi bojoval,“ uvědomuje si Ocon, který nemohl těžit ani z výjezdu safety caru. „Já jsem se v závodě musel probojovat. Je šílené, kolik manévrů jsem musel udělat. Příliš mi nepomohlo, že na rovinkách máme problémy s maximálkou. Takže nebyla to dokonalá příprava na závod, ale v každém případě si odnášíme odměnu.“