Čoua zaplavily emoce: Když začnou všichni skandovat vaše jméno…
Kuan-jü Čou má za sebou jednu z nejsilnějších chvil svého života. Postarali se o ni jeho fanoušci po skončení závodu, kdy je ani tak nezajímala trojice nejlepších, jako právě domácí závodník v zeleno-černé kombinéze. Čoua obrovská podpora dojala.
Cesta Kuan-jü Čoua do Formule 1 začala přibližně před dvaceti lety, kdy na premiérové Velké ceně Číny 2004 jako malý chlapec nechyběl na tribunách mezi běžnými fanoušky. Tento víkend se možná na něj díval i jeho nástupce a skandoval Čouovo jméno podobně jako tisíce dalších diváků.
Pilot Sauberu po závodě vysvětlil, že dělal maximum pro to, aby se mohl soustředit na svou práci. I když si uvědomoval, jakou obrovskou podporu ve Šanghaji skutečně má, dojalo ho to. „Snažil jsem se zůstat nenápadný, snažil jsem se zůstat stranou od toho všeho, ale jakmile si složíte přilbu a uslyšíte všechny skandovat vaše jméno, je to nesmírně emotivní,“ připustil domácí hrdina. „Tato pouť trvá 20 let. Velmi rychle vám to probleskne myslí, ale jsem velmi rád, že jsem tady.“
Chybějící třešničkou na dortu by byl zisk mistrovského bodu, ale ten nebyl Sauberu souzen ani po výrazném zlepšení. Čou s Bottasem se oba probojovali do třetí části sprintové kvalifikace a mladší z jezdecké dvojice jen těsně zaostal za bodovaným osmým místem ve sprintu. V závodě z toho byla jen čtrnáctá příčka.
„Bylo to opravdu těžké. Snažíte se soustředit na dění, svou práci a jízdu, ale pak uslyšíte [fanoušky] skandovat, křičet a fandit vám. Jsem nesmírně vděčný,“ neskrýval emoce Kuan-jü Čou. „Na druhé straně jsem tady poprvé a nikdy jsem na této trati nejezdil.“
„Celý víkend jsem tomu věnoval všechno. Škoda sobotní kvalifikace, ale snad nás to dostalo do lepší pozice, že jsme dnes bojovali o něco víc. Jsem hrdý na SQ3, sprintové závody a pozitivní ukončení závodu,“ hodnotil 24letý Šanghajec.
Kuan-jü Čou má za sebou víkend s pořadovým číslem 49. Jeho úkolem nyní bude vytěžit co nejvíce ze zlepšující se formy týmu a postarat se o to, že bude moci přijít na svou domácí velkou cenu i příští rok a snad tribuny potěšit ještě lepším výkonem.
Monopost začíná vypadat lépe, hodnotí. „Ano, z auta cítím větší konkurenceschopnost, pokud se podívám na jedno kolo. Neplatí to jen o mediumkách, ale i o softech. Bez té chyby [v kvalifikaci] jsem v mém kole v Q1 mohl skončit dvanáctý.“
„Auto rozhodně vypadá lépe, i když jsme na rozdíl od mnoha jiných nepřinesli velké novinky. Například Alpine měl obrovský balíček. Těším se na to, co přijde, protože povrch v Miami se trochu podobá tomu zdejšímu. Je tam méně gripu, tak snad předvedeme podobný výkon,“ doplnil.