logo F1zpravy.czF1online.sk

Vowles akceptuje „přísný“ Sargeantův trest a chce zavést automatizovanou kontrolu

Logan Sargeant
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala29. 4. 2024

Logan Sargeant si během VC Číny odpykal desetisekundový trest za předjíždění během výjezdu bezpečnostního vozidla. I když to byla dost nešťastná, nepřehledná a těsná situace, šéf Williamsu James Vowles uznal, že komisaři rozhodli správně. Od svého týmu chce, aby se příště podobnému pochybení vyhnul.

Během výjezdu bezpečnostního vozu Nico Hülkenberg zamířil do boxů. Vycházel z nich na jedné úrovni s Loganem Sargeantem, který na svou smůlu dorazil o pár setin sekundy později k čáře SC2, spojující trať s výjezdem z boxů. Následně Němce v podstatě předjel, čímž se provinil proti pravidlům.

V tuto chvíli měl zakročit tým a svého jezdce informovat, aby pozici vrátil zpět Nicovi Hülkenbergovi. Ve vysílačce se však nikdo neozýval, dokud se do celé věci nepřimíchali komisaři s desetisekundovým trestem.

„Byl to přísný trest. Těžko se to přijímá, když se záležitost pár desetin promění na několik sekund,“ uvedl James Vowles v povíkendovém týmovém hodnocení. „Pro jezdce je velmi obtížné vyhodnotit, zda byl vpředu nebo vzadu.“

V této chvíli mu měl pomoci tým. „Zodpovědnost padá na nás, uniklo nám to. Potřebujeme vyvinout více a lepších automatizovaných nástrojů, které nám umožní vidět, co se v daném bodě děje. Potřebovali jsme několik opakovaných záběrů z kamer, než jsme vůbec dokázali zjistit, kde se vzal ten rozdíl [v časech]. Měli jsme palubní záběry, ale z nich se nedalo vyčíst, kdo byl vpředu a kdo vzadu.“

Vowles jako hlavní stratég Mercedesu byl snad zvyklý na to, že stříbrné šípy měly přepracovaný systém automatizovaného mapování monopostů na trati. Williams však ještě bude muset něco takového vyvinout, ale neměl by to být problém, protože na úrovni čáry SC2 FIA snímá časy přejezdů. V tomto bodě končí první minisektor okruhu, stačí na něm kontrolovat pořadí během výjezdu bezpečnostního vozidla.

Williams nemohl ani protestovat, ale v tomto případě snad nebylo proti čemu. „Tyto tresty z průběhu závodu fungují tak, že s nimi neumíte nic udělat. Nemůžete se vůči nim odvolat. Jakmile byla uložena penalizace, je to v podstatě uzavřeno, je to rozsudek FIA. Jejich verdikt však byl správný. Na té čáře jsme byli vzadu, to je fakt.“

Kdyby to boxová zeď věděla, Sargeant mohl Hulka pustit před sebe. „Musíme vylepšit naše systémy a procesy, abychom takové situace zachytili dříve, protože se to dá napravit. Logan mohl zkrátka po prvním incidentu zpomalit, pustit auto před sebe a pozice by byly v pořádku. Rozhodují drobné rozdíly, ale o tom je Formula 1.“

Související zprávy

Diskuze