logo F1zpravy.czF1online.sk

Tým v žádném případě není na prodej, prohlásil Famin

Esteban Ocon a Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2024

Tomu se říká rychlá reakce. Alpine se v nové sezóně nesmírně trápí. Je to až hanba, jak skončil tovární tým firmy ve státním vlastnictví, která je zároveň jedním ze symbolů Francie. Nebylo tedy překvapením, když se minulý týden objevily spekulace o prodeji stáje. Ty však velmi rychle vyvrátil šéf Bruno Famin.

I šéf Alpinu sleduje média a i on viděl, že se mluví o prodeji. Rozhodl se proto velmi rychle a už o několik dní později vyšel na F1.com rozsáhlý rozhovor na několik témat. Famin mimo jiné vyvrátil spekulace, podle kterých by měl pokračovat jen motorový program Renaultu a v současnosti se hledá soukromník, který by měl zájem koupit závodní tým.

„Alpine je skutečný projekt,“ prohlásil Famin. „Máme projekt, jehož cílem je zvýšit globální povědomí o značce Alpine prostřednictvím motorsportu a zvláště prostřednictvím Formule 1. Máme plnou podporu nejvyššího vedení a tým v žádném případě není na prodej. I nadále na to budeme tlačit při dosahování našich cílů.“

Famin převzal vedení stáje během minulé sezóny, když se stal dočasnou náhradou za Otmara Szafnauera. Málokoho překvapilo, když byl letos potvrzen jako „nový“ šéf. Za posledních dvanáct měsíců však opustilo Alpine obrovské množství klíčových lidí, které nový šéf doplňoval tak, že povyšoval jejich bývalé podřízené. Tým se tak ocitl v začarovaném kruhu, což se velmi rychle projevilo na výsledcích na trati.

„Není to zábavné období,“ přiznal Famin. „Z výkonnostní stránky na tom nejsme tak, jak bychom chtěli. Toto není projekt, jehož cílem je dostat nás na patnácté nebo šestnácté místo. Chceme být vpředu, chceme zlepšovat výkonnost monopostu a chceme co nejdříve bojovat o pódia a vítězství.“

Když se podíváte na současný Alpine, říkáte si, že tento tým je od „pódií a vítězství“ vzdálený tak pět až deset let. Není však překvapením, že Francouzi myslí ve velkém a mají velké ambice. „Všichni na palubě chápou, že to není jednoduchá výzva, ale velmi náročná. Našim soupeřům patří velký respekt. Když se chceme dostat dopředu, musíme pozvednout laťku, musíme zvýšit naši úroveň, musíme se zlepšit,“ řekl Famin.

„Podívejte se na historii našeho týmu – dříve známého jako Renault –, když náš projekt v 70. letech začínal, všichni se nám smáli, ale my jsme zůstali silní. Chceme čerpat z těchto těžkých chvil. Každý zažívá vzestupy a pády, ale my využijeme každou příležitost na rychlé zlepšení a určitě provedeme nezbytné změny v týmu, abychom dosáhli našich cílů,“ vyhlásil Famin odhodlaně.

Související zprávy

Diskuze