Alpine začne v Suzuce se snižováním hmotnosti, přinese i další vylepšení
Piloti Alpinu mají konečně důvod těšit se na blížící se víkend. Balík vylepšení z jejich monopostu určitě neudělá kandidáta na pódium, ale měl by představovat krok vpřed ve srovnání s úvodními třemi velkými cenami. O plánech informoval šéf stáje Bruno Famin.
Alpine A524 má téměř všechny špatné vlastnosti, na které si vzpomenete: Je příliš těžký, pohonná jednotka se svým výkonem nemůže rovnat konkurenci a aerodynamika nenabízí dostatek přítlaku. Není proto překvapením, že po prvních třech víkendech je Alpine na úplném chvostu konstruktérského šampionátu s nulou na kontě.
V Melbourne jsme však přece jen viděli záblesk zlepšení a viděl ho i šéf týmu Bruno Famin. „V Austrálii jsme dokázali bojovat blíže o body než na předchozích podujatích. Nicméně, bylo to pravděpodobně způsobeno okolnostmi a specifiky okruhu, ne zlepšením naší výkonnosti. Ještě stále jsme daleko od našeho cíle.“
Famin slíbil, že Alpine bude „bojovat s vypětím všech svých sil“, aby dosáhl pokroku ve všech oblastech. První důkazy tohoto boje uvidíme už tento víkend. „V souladu s naším vývojovým plánem na rok 2024 jsme dospěli do bodu, kdy můžeme představit první vylepšení monopostu A524.“
„I když nejsou rozsáhlé, je pro nás důležité nasadit tyto prvky co nejdříve, abychom mohli zhodnotit jejich potenciál a průběžně postupovat v pochopení našeho balíčku,“ pokračoval 62letý Francouz, a následně prozradil, čeho přesně se budou novinky týkat. „Tyto vylepšení se budou týkat zejména nového předního křídla, ale půjde i o první krok ve snižování hmotnosti.“
Alpine zároveň potvrdil, že na GP Japonska se vrátí k „převážně modrému lakování“. Přesněji bychom však měli uvést, že zůstane zachováno převážně černé lakování, na kterém uvidíme modré prvky. Na obou verzích totiž v zájmu snižování hmotnosti dominuje barva uhlíkových vláken. Na prvních třech velkých cenách však černou nedoplnila modrá, ale růžová.