logo F1zpravy.czF1online.sk

Alpine bude podle Gaslyho vstávat z mrtvých alespoň „čtyři až šest měsíců“

Pierre Gasly
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala2. 4. 2024

Ježíš Kristus to zvládl za tři dny, Alpine na to bude potřebovat až půl roku. Takový je odhad času potřebného pro zlepšení výkonnosti monopostu A524, ke kterému dospěl Pierre Gasly po prvních třech velkých cenách.

Tým z Enstone nezažil tak špatný start do sezóny již dlouho. Naposledy měl na kontě velkou nulu po prvních třech závodech v roce 2016, kdy se Renault vrátil do Formule 1 jako tovární tým. Od té doby se ve stáji mnoho změnilo a v jeho vedení se vystřídalo tolik lidí, že by mohli sestavit snad i tři kompletní fotbalové týmy. Pravidelné boje o vítězství a tituly se však nedostavily. Nepomohl ani ambiciózní střednědobý plán.

„Budeme dělat jeden malý krok za druhým,“ cituje Pierra Gaslyho francouzská pobočka portálu motorsport.com. „Kdy přesně budeme schopni bojovat o pozice, které potřebujeme? Nemohu vám dát odpověď. Víme však, v jaké pozici jsme se ocitli, a že zde nezůstaneme stát. Důvěřuji týmu, že najde řešení, jak zlepšit naše výkony.“

Alpine plánuje do Suzuky přinést nové komponenty, které by ho měly přiblížit ke zbytku pole. „Slyšel jsem však, že mnoho týmů chce do Suzuky přivézt novinky,“ připomněl francouzský jezdec. „Je dobré začít pracovat na monopostu a zjistit, jaký to bude mít efekt. Bude to krok vpřed oproti naší současné pozici. Z hlediska výkonnosti potřebujeme každé zlepšení. To je pozitivní.“

„Vím, že později přijde více vylepšení. Nyní je však důležité se podívat na celkový obrázek; zda zůstaneme věrní této koncepci nebo se pokusíme vydat směrem, který bude specifičtější,“ avizuje Gasly.

Změna koncepce monopostu by mohla návrat Alpinu na konkurenceschopné pozice značně prodloužit a je otázka, zda by to stihl do konce platnosti současných pravidel. V Suzuce však může Enstone získat jasné odpovědi.

Na japonském okruhu jsme byli teprve před šesti měsíci, co víc, Pirelli pro něj nominovalo stejné pneumatikové směsi jako před rokem. Lepší příležitost k porovnání letošního auta s předchůdcem se již nenaskytne.

Gasly očekává, že se potvrdí to, co v týmu už tuší. „Přesně víme, co je ve srovnání s minulým rokem horší a co stejné,“ prozradil vítěz GP Itálie 2020. „Jde o to dělat další kroky. Pak uvidíme, kam nás to dovede.“

„Myslím si však, že se nedíváme na následující dva či tři týdny, ale spíše na horizont čtyř až šesti měsíců. Snažíme se připravit balíček, který bude silnější ke konci roku,“ naznačuje záchrannou akci s cílem dostat Alpine z chvostu konstruktérského šampionátu.

„Plán na zlepšení je již připraven, ale musíme být realisté. Toto je Formule 1, kde vše potřebuje svůj čas a nikdo nechce být trpělivý,“ podotkl Gasly, jehož šéfové by mohli o netrpělivosti vyprávět. „Je třeba být trpělivý. Já důvěřuji týmu, že najde řešení. Řešení a vylepšení, která potřebujeme. Bude to však vyžadovat čas, to nemůžeme skrýt.“

Související zprávy

Diskuze