Alpine potvrdil odchody Harmana a de Beera. Nyní má tým hned tři technické ředitele
Kromě kauzy Christiana Hornera se nám děje více než dost i na opačném konci startovního pole. Jak bylo médii avizováno během bahrajnského víkendu, Alpine opouštějí další klíčové osobnosti. Tentokrát týmu mávají dva jeho nejdůležitější inženýři Matt Harman a Dirk de Beer. Asi nepřekvapí, že oba Alpine nahradí z vlastních zdrojů povýšením jejich bývalých podřízených.
Harman ještě před necelým měsícem představoval světu nový monopost A524, který v Bahrajnu sklízel velkolepý posměch. Je zřejmé, že odchod dnes již bývalého technického ředitele Alpine byl plánován dlouho dopředu. Po odchodech hlavního technického ředitele Pata Frye či sportovního ředitele Alana Permana si tak v Enstone vedoucí představitelé nadále podávají klíčky.
Spolu s Harmanem se loučí i dlouholetá stálice paddocku Formule 1 Dirk de Beer, který pracoval pro Alpine jako šéf aerodynamického oddělení. Podle tiskového prohlášení Alpine se „oba rozhodli opustit tým, aby hledali nové výzvy“, což v překladu znamená, že opouštějí potápějící se loď dříve, než pošramotí jejich renomé.
Kromě oznámení odchodu dvou klíčových inženýrů oznámil Alpine zcela novou strukturu technického oddělení, které nyní bude mít hned tři šéfy. Ti se ujmou dirigentské taktovky díky povýšení z nižších pozic. Stáj to nazvala „trojpilířovým přístupem“.
„Tým vytvořil tři specializované technické funkce: Technický ředitel (výkon), technický ředitel (aerodynamika) a technický ředitel (inženýrství), čímž nahradil předchozí strukturu s jediným technickým ředitelem,“ uvádí Alpine ve svém prohlášení.
Možná to bude znít neuvěřitelně, ale stáj pod vedením nového (už ne dočasného) šéfa Bruna Famina hodila neúspěšný start do nové sezóny na Otmara Szafnauera, který v Alpine nepůsobí už osm měsíců. „Toto rozhodnutí přichází po období neuspokojivých výsledků v mistrovstvích světa Formule 1, kde se tým propadl ze čtvrtého místa v roce 2022 na šesté místo v roce 2023, čímž nedosáhl několika klíčových cílů v rámci svých ambicí dostat se do popředí startovního pole,“ uvedl Alpine, přičemž se o hrozivém startu do ročníku 2024 pod Faminovým vedením nijak nezmínil.
Nyní budou šéfy tří pilířů Joe Burnell (technický ředitel pro inženýrství), David Wheater (technický ředitel pro aerodynamiku) a Ciaron Pilbeam (technický ředitel pro výkon). Nastupují prý „s okamžitou platností“ a budou podléhat přímo šéfovi týmu Brunovi Faminovi. Na motorovém oddělení se nic nemění. Ještě loni se ujal vedení této sekce Eric Meignan, který podle tiskového prohlášení Alpine „nadále pracuje na projektu pohonné jednotky pro rok 2026“.
Alpine také potvrdil, že má nové provozní ředitele v Enstone – Johna Woodse – a ve Viry – Audrey Vastrouxovou. Je třeba však říci, že funkce provozního ředitele nemá nic společného s vývojem a zlepšováním výkonnosti. Jde spíše o personální a administrativní pozici.
„Rozhodli jsme se udělat tyto organizační změny, protože jasně vidíme, že z výkonnostního hlediska nejsme tam, kde chceme a potřebujeme být. Je čas udělat další krok z hlediska organizace a lidí. Nová trojpilířová struktura s třemi technickými řediteli, z nichž každý se specializuje na jinou oblast, přinese lepší práci a spolupráci ve všech odvětvích a přispěje k zlepšení výkonnosti od továrny po závodní okruh,“ uvedl v tiskovém prohlášení stáje její šéf Bruno Famin.
„Plně důvěřuji schopnostem Joea, Davida a Ciarona, že budou úzce spolupracovat při dosahování potřebné výkonnosti a zlepšení týmu. Na závěr bych se chtěl poděkovat Mattovi a Dirkovi za jejich úsilí, které v týmu vynaložili za posledních pár let, a popřát jim vše nejlepší v další kapitole jejich kariér,“ dodal Famin.