Bayer uznává, že v RB se mohli vyhnout „zmatku“ mezi jezdci
Vedení týmu RB si v této sezóně pravděpodobně neužije bezproblémové soužití mezi týmovými kolegy. Daniel Ricciardo uvažuje o sedačce v Red Bullu a Júki Cunoda chce dokázat, že může být lídrem stáje z Faenzy a zároveň mu právem patří sedačka ve Formuli 1. Japonský mladík možná není spojován s Red Bullem, ale rozhodně se chce předvést. Hned na prvním závodě sezóny v Bahrajnu se objevily první problémy.
Šlo o souboj o nebodované pozice a v podstatě o nic nešlo, ale nakonec z toho může být nemalý problém pro vnitřní rovnováhu v garáži. Daniel Ricciardo prohrál v kvalifikaci s týmovým kolegou, ale nakonec se v závodě ocitl na výhodnější strategii a v závěrečném stintu obul měkké pneumatiky.
Oba se na konci závodu setkali za Haasem Kevina Magnussena na dvanáctém místě. Jelikož Cunoda nedokázal dánského jezdce předjet, nařídili mu z boxové zdi, aby uvolnil cestu Ricciardovi. Ani on nedokázal nic vymyslet, ale nakonec se rozhodl, že Cunodovi třinácté místo nevrátí a pod šachovnicovou vlajkou projel před ním.
„Když se podíváme na pět nejlepších týmů a jejich tempo, věděli jsme, že když doručí výsledek, pro ostatní to bude velmi těžké,“ řekl pro Autosport generální ředitel týmu RB Peter Bayer. „Tohle okno se nám otevřelo po kolizi Strolla s Hülkenbergem. V té chvíli jsme si uvědomili, že když všechno zrealizujeme perfektně, máme alespoň šanci na desáté místo.“
„Myslím, že jsme se měli soustředit na Strolla a pokrýt jeho undercut. Ve 28. kole zastavil v boxech a my jsme tam měli jít o kolo později. V první řadě bychom se díky tomu vyhnuli boji s Magnussenem, ale také tomu zmatku mezi našimi jezdci. Snadno se to ale říká, když je po všem,“ řekl Bayer, který následně vysvětlil rozhodování týmu.
„Pokud jde o týmovou režii, ano, diskutovali jsme o tom. Řekli jsme Júkimu, že musí předjet Magnussena, jinak dojde k výměně pozic. Měl dvě kola a nestihl to. Tak jsme si řekli, že je prohodíme. Přediskutovali jsme to s ním,“ vysvětlil generální ředitel RB.
Cunoda mezitím vyjádřil svou frustraci ve vysílačce, v dojezdovém kole a také před médii. Bayer však chápe, proč jeho pilot jen neochotně přijal pokyny z boxové zdi. „Je to normální. Víme, že Júki je emotivní jezdec, je to rychlý jezdec. Asi to není snadné, když jste ve své zóně a cítíte, že to dokážete. My se však díváme na data a vidíme, že to nedokážete, takže musí přijít tato rozhodnutí,“ konstatoval Bayer.