Verstappen neočekává 24 Bahrajnů: Dnes se prostě všechno sešlo
Sezóna 2024 sotva začala a už se otevřeně spekuluje, zda by Max Verstappen mohl vyhrát všech 24 velkých cen tohoto roku. I když v Bahrajnu neměl žádného soupeře, Nizozemec ve svém vítězství nevidí zárodek podobné dominance. V neděli prostě v Red Bullu všechno klaplo, proto byl náskok větší než ve skutečnosti.
Max Verstappen si připsal osmé vítězství v řadě a zároveň pátý kariérní grand slam: Získal pole position, vedl v každém kole závodu a zaznamenal i nejrychlejší kolo. V úvodním závodě sezóny, kdy týmy obvykle ladí své monoposty, se to v historii F1 ještě nikomu nepovedlo. Pokud toto není důkaz dominance, tak už jen máloco.
“Dnes to šlo lépe, než jsme čekali,” otevřel své hodnocení v parc fermé Max Verstappen. Soupeři Red Bullu již před závodem avizovali, že červení býci budou mít výhodu více než 0,5 sekundy na kolo. Verstappen se tehdy jen usmíval a tvrdil, že přehánějí.
V Red Bullu to prý skutečně nečekali. Více než 20-sekundový náskok v cíli je způsobený tím, že všechno zapadlo do sebe – na rozdíl od tréninků. “Nečekal jsem takový náskok. Na druhou stranu jsem se však cítil lépe než během předchozích dvou dní. Během dlouhých jízd jsem měl v autě lepší balanc, vítr trochu zeslábl. Lépe to zapadlo do sebe,” vysvětloval. “V autě jsem se cítil mnohem lépe, dařilo se mi více šetřit pneumatiky. Zdá se, že jsme udělali větší krok než ostatní.”
Verstappen se na chvíli zastavil i u Mercedesu, z něhož se ozývaly hlasy, že Red Bull bude mít alespoň půlsekundový náskok na kolo. “Nevím, jak oni přistupují k svým dlouhým jízdám z hlediska množství paliva, ale my určitě nepředpokládali, že budeme o půl sekundy vpředu. To určitě ne. Dnes to dopadlo možná lépe, než jsme čekali.”
Na všech zbývajících velkých cenách se tento scénář nebude opakovat, myslí si úřadující mistr světa. “Domnívám se, že ostatní týmy jsou k nám blíže. Dnes prostě všechno fungovalo velmi dobře. Nečekám, že se to stane na každé velké ceně. Dnes všechno fungovalo výborně; balanc, měl jsem v autě dobrý pocit, ale to není vždy pravidlem.”
Před námi je městský závod, který typologicky Red Bullu dělaly loni problémy. Monopost RB19 nebyl v pomalých zatáčkách tak dominantní jako na odlišných úsecích. Během předsezónních testů však Red Bull naznačoval, že tento nedostatek již do velké míry odstranil.
Na potvrzení nebo vyvrácení této skutečnosti si ještě počkáme. Okruh v Saúdské Arábii totiž není čistokrevnou městskou záležitostí. “Džidda je mnohem rychlejší ve srovnání s takovým Baku, Monakem nebo Singapurem. Tam je povrch hrbolatější a pomalých zatáček je více. Já Džiddu přirovnávám spíše k Montrealu, je to takový poloměstský okruh.”
A co tedy v Monaku? “To nevím, budeme to muset zjistit, protože zatím nemám odpověď.”