logo F1zpravy.czF1online.sk

Pouze hmotnost a motor stojí Alpine půl sekundy na kolo

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 3. 2024

Tovární tým na samotném chvostu Formule 1? Alpine obsadil v roce 2022 pěkné čtvrté místo a před sezónou 2023 doufal ve snížení ztráty na nejlepší. Nestalo se a tovární tým Renaultu obsadil loni šesté místo. Opakování podobného umístění nebude letos vůbec jednoduché, když na veřejnost proniká stále více a více informací o problémech monopostu A524.

Představení nového auta bylo obrovským zklamáním. Sotva nalakovaný Alpine však byl jen předzvěstí. Nyní se zdá být více než zřejmé, že výkony monopostu A524 budou ještě mnohem větším zklamáním než jeho vizáž. Jak je však možné, že tovární tým postaví tak hrozné auto? A proč je vlastně tak hrozné?

„Výkonnostní ztráta pohonné jednotky je odhadována na dvě až tři desetiny v závislosti na okruhu,“ prohlásil francouzský komentátor televize Canal+ Julien Febreau. „Monopost má deset kilogramů nadváhy. Pouze tyto dvě skutečnosti znamenají, že Alpine je o půl sekundy na kolo pozadu. K tomu připočítejte nedostatečnou aerodynamiku.“

Přidal se i další muž, který tráví v paddocku Formule 1 v podstatě každý závodní víkend. Karun Chandhok z televize Sky citující „spekulace v paddocku“ potvrdil slova Febreaua o desetikilové nadváze. „Alpine čeká podle slov většiny lidí těžký rok. Loni spadli ze čtvrtého místa na páté a poté na šesté. S velkými nadějemi se chtějí posunout vpřed, ale budou potřebovat velká vylepšení,“ řekl Karun.

A páteční představení nového monopostu v Bahrajnu tyto slova jen potvrzuje. Dosud byl největším outsiderem tým Haas, ale ten dokázal ve čtvrtek alespoň trochu zazářit, když se Nico Hülkenberg v druhém tréninku dostal na krásné sedmé místo. Piloti Alpinu naproti tomu trpěli na šestnáctém a osmnáctém místě.

„Byla tu nějaká pozitiva,“ řekl po čtvrtku Pierre Gasly. „V prvním tréninku jsme vyzkoušeli pár věcí, které však nefungovaly. Vrátili jsme se tedy zpět a odpoledne jsme měli o něco lepší pocit. Víme, že naše výkonnost není taková, jak bychom chtěli. Stále však platí, že se toho dozvídáme více a více.“

„Víme, že potřebujeme být trpěliví a musíme ze sebe vydat to nejlepší s balíkem, který máme momentálně k dispozici. Kluci pracují velmi tvrdě, aby našli co nejvíce výkonnosti. Víme, že to nebude jednoduché, ale musíme se snažit a uvidíme, co z toho vzejde v pátek a v sobotu,“ dodal Pierre.

Přišla i trochu krutá otázka: kam by se mohl Alpine zařadit ve startovním poli? „Nebudu dávat žádné předpovědi. Uvidíme za pár hodin. Zatím je to náročné, ale na druhou stranu přesně vím, co chci od auta. V týmu jsme velmi otevření v tom, co potřebujeme zlepšit. Celé je to o práci a já vím, že všichni pracují velmi tvrdě, aby v následujících týdnech přišli s vylepšeními,“ řekl Gasly.

O nic optimističtěji se nevyjádřil ani jeho týmový kolega Esteban Ocon, který potvrdil co nejobjektivnější, ale zároveň ne přehnaně upřímnou, rétoriku zástupců Alpinu. Šestnácté a osmnácté místo by v pátek znamenalo dvojité vypadnutí v Q1 a uvědomuje si to i Esteban.

„Potřebujeme trochu zapracovat na detailech. Zdá se, že ve srovnání s ránem jsme se večer trochu zlepšili, což je uspokojivé, protože kvalifikace a závod se uskuteční večer. Máme před sebou ještě jednu noc a budeme tvrdě pracovat, abychom odemkli nějakou výkonnost navíc,“ řekl Ocon.

„Určitě to byl lepší pocit než na testech. Za ten čas jsme už prošli dlouhou cestu, ale většina ostatních týmů se také zlepšila. Musíme se však soustředit na sebe a zůstat motivovaní, protože je to stále jen první čtvrtek v roce,“ dodal francouzský závodník.

Související zprávy

Diskuze