logo F1zpravy.czF1online.sk

Nemáme žádné cíle. Jednoduše se musíme zlepšit, hlásí Famin

Alpine A5242
© Alpine
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 2. 2024

Alpine měl před začátkem ročníku 2023 smělé ambice, které se však nenaplnily. K sezóně 2024 proto Francouzi přistupují s větší pokorou – už si nekladou přesně vytyčené a odvážné cíle, místo toho hovoří pouze o „komplexním zlepšení“.

Alpine loni avizoval útok na trojici týmů v čele. Nakonec si však nepolepšil, ale výrazně pohoršil. Tým z Enstone a Viry skončil v Poháru konstruktérů až na šestém místě, daleko za nejlepšími.

Vedení stáje se proto před rokem 2024 rozhodlo zvolit úplně jiný přístup jak ve vývoji, tak v mediálním prostoru. Smělé řeči nahradily skromná vyjádření, počínaje šéfem týmu Brunem Faminem.

„Tým je plný očekávání. Z nového auta jsou nadšení, protože se jedna o úplně nový koncept, ale já osobně nevidím důvod k radosti,“ vyslovil se pro média Famin. „Čeká nás dlouhá cesta a spousta práce. Víme, co musíme udělat pro to, abychom se pohybovali vpředu. Stejně tak víme, že to bude běh na dlouhé tratě. Ve všech oblastech máme prostor pro zlepšení.“

„Ve své podstatě jsme však mírně optimističtí. Nepočínáme si totiž tak špatně, i když rok 2023 byl pochopitelně zklamáním. Jelikož vidím, co všechno se dá zlepšit, říkám, že se je v čem zlepšovat. Víme, jak na tom jsme, a jsme si vědomi toho, že jsou rozdíly napříč týmy neustále menší.“

A z tohoto důvodu je Famin ve vyjádřeních opatrný. Uvědomuje si, že zrychlení o několik desetin se může postarat o polepšení si o pár příček, ale je si zároveň vědom toho, že stejně snadno jako ke zlepšení, může dojít i ke zhoršení.

„Všichni jsme na stejné vlnové délce. Máme stejné střednědobé cíle a víme, že ve třetím roce nových pravidel budou rozdíly mezi auty menší a menší. V boji o Q2 a Q3 budou rozhodovat tisíciny a o výsledku budou rozhodovat maličkosti.“

„Nenecháváme se proto opantat pozitivními emocemi. Víme, jak na tom jsme a v čem se potřebujeme zlepšit. Máme však vypracovaný projekt, dostatečný rozpočet a mnoho talentovaných lidí v Enstonu a Viry. Pokusíme se dát jim příležitost a využít jejich talent ke zlepšení auta, konkrétně k tomu, aby bylo obratnější, agilnější a efektivnější,“ zakončil Famin.

Související zprávy

Diskuze