Formule 1 by prospělo více dodavatelů pneumatik, domnívá se Coulthard
Rozdíly mezi týmy napříč startovním polem jsou stále menší – tedy až na Red Bull. Rakouský celek se i nadále pohybuje neohroženě v čele. Co s tím? David Coulthard přichází s řešením. Skot navrhuje do F1 přivést druhého dodavatele pneumatik, díky čemuž se stanou závody o něco méně předvídatelnými a zároveň se oslabí vedoucí pozice týmu z Milton Keynes.
Rok 2023 se nesl ve znamení dominance Red Bullu. „Malinovkáři“ zvítězili celkem ve 21 případech, z toho devatenáctkrát zásluhou nepolapitelného Maxe Verstappena. Jelikož pravidla pro rok 2024 zůstávají stejná, formulová obec se připravuje na další dominantní sezónu v podání Nizozemce a Rakoušanů.
Podle Davida Coultharda by Red Bull v čele s Maxem Verstappenem mohlo připravit o v pořadí čtvrtý titul pouze jedno: nový dodavatel pneumatik, který by oslabil pozici týmu z Milton Keynes a učinil závody méně předvídatelnými.
„Nemyslím si, že vedení soutěže v současnosti zvažuje přivést do F1 dalšího dodavatele pneumatik, ale domnívám se, že by to Formule 1 prospělo,“ vyslovil se někdejší pilot McLarenu či Red Bullu v podcastu Formula For Success.
„Někdy by to bylo Pirelli, jehož pneumatikám by seděl okruh víc, jindy řekněme například Bridgestone.“ Coulthardův návrh se setkal s ostrým nesouhlasem druhého z účastníků podcastu Eddieho Jordana.
Ír se nechal slyšet, že druhý z dodavatelů by na to, aby se dotáhl na Pirelli, musel vynaložit obrovské množství peněz – což je v rozporu se současným směřováním Formule 1. „Nový dodavatel by se stal pro Pirelli konkurenceschopným pouze tehdy, pokud by do toho vrazil velký balík peněz,“ poznamenal Jordan.
Pokud by se Coulthardův sen splnil a do Formule 1 by v krátkém časovém horizontu zavítal další výrobce pneumatik, F1 by disponovala dvěma dodavateli pneumatik poprvé od roku 2006, kdy na startovním roštu působily současně japonský Bridgestone a francouzský Michelin.