logo F1zpravy.czF1online.sk

Bridgestone se nevzdává, o F1 bude bojovat v dalším výběrovém řízení: Chceme přinést inovace

Bridgestone, ilustračné
© Twitter/Bridgestone
Tomáš Masár
Tomáš Masár15. 10. 2023

V současné době je výhradním dodavatelem pneumatik pro F1 společnost Pirelli, která po vítězství v nedávném výběrovém řízení bude v nejvyšší motoristické soutěži pravděpodobně pokračovat až do roku 2028. Následně by však chtěl vzít otěže nad královnou motoristického sportu Bridgestone, který se i po nedávné prohře ve výběrovém řízení svého rozhodně nevzdává snu o “návratu” do Formule 1. Japonci avizují, že do soutěže chtějí přinést mnoho inovací a tím upoutat pozornost FOM.

Bridgestone, který naposledy působil ve F1 ještě v roce 2010, táhl ve výběrovém řízení proti italskému Pirelli za kratší konec. Nic se tím však nemění. Japonský výrobce pneumatik bude pokračovat ve snaze vstoupit do Formule 1, ale i v případě, že bude v dalším výběrovém řízení úspěšný, pravděpodobně se do elitní motoristické třídy zapojí až v sezóně 2029.

Do té doby se bude muset snažit přesvědčit FOM o svých kvalitách a zdá se, že tento proces již začal. “Vzhledem k tomu, že Bridgestone v roce 2023 oslavuje 60. výročí svého vstupu do motoristických sérií, společnost bude pokračovat v podpoře udržitelného prémiového motoristického sportu,” uvádí se v prohlášení společnosti.

“F1 je nejprestižnější světová platforma motoristického sportu a Bridgestone zvažoval Formuli 1 jako jednu z různých možností pro podporu své udržitelné globální a prémiové motoristické strategie.”

“Bridgestone neustále a s úctou komunikuje s FIA a FOG (Formula One Group, pozn. red.) o dalším období výběrového řízení na pneumatiky pro F1 a přichází s pokrokovými, inovativními technologiemi a iniciativami v oblasti udržitelnosti.”

Když Bridgestone mluví o inovacích, má na mysli zejména uplatnění nové technologie Enliten. Co to vlastně je? Jedná se o proces konstrukce pneumatik, který využívá rozsáhlé recyklované materiály, díky nimž se v současnosti vyrábějí o 20% lehčí silniční pneumatiky než v minulosti.

Díky této technologii se snižuje valivý odpor, spotřebovává se méně paliva a také se auto či monopost obecně lépe ovládá, protože hmotnost pneumatik, a tedy i kol je menší. V neposlední řadě hraje roli udržitelnost – až 63% komponentů je při využití této technologie recyklováno a výrobky se také snadněji přepravují.

“Ačkoliv se Bridgestone tentokrát nepodařilo vstoupit do F1, obdrželi jsme pozitivní zpětnou vazbu od FIA a FOG. Posílila tím hodnota, kterou vytváří pokročilá inovativní technologie Bridgestone, včetně iniciativ udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci, a ‘ultimátní přizpůsobení’ její nové technologie Enliten, kterou je možné měnit na základě různých závodních podmínek,” poznamenal globální generální ředitel a výkonný ředitel Bridgestone Corporation Šuiči Išibaši.

“Bridgestone bude nadále vášnivě prosazovat své technologie a inovace prostřednictvím mobilního laboratoře a testovací dráhy, kterou motoristický sport nabízí, čímž posílí své úsilí o udržitelné globální prémiové aktivity v motoristickém sportu.”

“Prostřednictvím svého pokračujícího úsilí bude Bridgestone pěstovat větší vášeň pro motoristický sport, získávat emoce a empatii a podporovat snahy o vytváření udržitelné budoucnosti společně s našimi mnoha partnery,” doplnil Išibaši.

Související zprávy

Diskuze