logo F1zpravy.czF1online.sk

Motorsport.com: Simone Resta se pohádal s majitelem týmu a opustil Haas

Günther Steiner a Simone Resta
© LAT Photo/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 1. 2024

Italskému inženýrovi Simonu Restovi zřejmě není souzeno prosadit se na pozici technického ředitele. Rodák z Imoly působil dlouhá léta ve Ferrari, kde se vypracoval na jednoho z nejdůležitějších mužů technického oddělení. Není známo, co nakonec vedlo k jeho odchodu z týmu, ale v italských médiích se jako důvod skloňovala firemní politika. Stejné zdroje nyní uvádějí, že Resta se po sporech rozešel i se svým posledním zaměstnavatelem.

Simone se ve Ferrari vypracoval až na hlavního designéra. Údajně však nenašel společnou řeč se svým nadřízeným Mattiem Binottem, a tak se rozhodl hledat štěstí jinde. V květnu 2018 se stal technickým ředitelem Alfy Romeo, ale již v srpnu 2019 se vrátil do Ferrari. Podruhé opustil tým v lednu 2021, kdy se stal novým technickým ředitelem Haasu.

Šlo o více než zajímavý krok, protože technické oddělení americké stáje se tehdy přestěhovalo přímo do areálu Ferrari v Maranellu. Scuderia pronajala Haasu nevyužívanou budovu a předala svému zákazníkovi i desítky inženýrů. Patřil k nim i Resta, který se podle několika zdrojů oficiálně ani nestal zaměstnancem Haasu, ale šel tam pouze na „hostování“.

Podle zpráv italské edice portálu Motorsport.com je však opět na odchodu. S Genem Haasem – majitelem stáje – se prý neshodl na budoucím směrování vývoje. „Podle spekulací Resta preferoval investování rozpočtu na vývoj dřívější verze monopostu, která vycházela z konceptu Ferrari, byla často rychlá na jedno kolo, ale podobně jako auto dodavatele trpěla abnormalní degradací pneumatik. Na druhou stranu Gene Haas požadoval sestrojení auta podle vítězného receptu Red Bullu, i když by se tato investice nemusela vyplatit,“ píší v Itálii.

Haas má za sebou skutečně otřesný závěr sezóny. Tým spadl až na úplně poslední místo. I když na domácí závod v Austinu přivezl úplně novou a od základů změněnou B-specifikaci monopostu, inženýři ji nedokázali zprovoznit a tým se propadl ještě hlouběji. Na posledních dvou závodech dokonce jezdili Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen se dvěma odlišnými specifikacemi. První jmenovaný se vrátil ke staré, druhý upřednostnil novou.

Ještě nevíme, jaká bude Restova další budoucnost. Motorsport.com spekuluje o návratu do Ferrari, ale připouští i možnost, že se opět vydá do Hinwilu, kde „má mnoho obdivovatelů“ a kde hledají inženýry pro tovární tým Audi.

Tyto zprávy potvrdila i globální edice portálu Motorsport.com.

Související zprávy

Diskuze