logo F1zpravy.czF1online.sk

Alpine spojuje naděje s renovovanou továrnou a simulátorem: Zaměřujeme se na rok 2026

Martin Trenkler
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 1. 2024

Tým Renault a poté Alpine čelil vždy velkým očekáváním. Jde přece o tovární stáj a automobilku, takže musí bojovat o vítězství. Tlak často ještě zvyšovali ambiciózní šéfové, kteří i když znali realitu svého týmu, nebáli se mluvit o odvážných cílech. Pravdou přitom je, že Alpine patří po personální i technické stránce k poddimenzovaným týmům. Jeho technický ředitel Matt Harman však slibuje zlepšení.

Otmar Szafnauer se možná ze své pozice poroučel po velmi krátké době, ale stihl začít několik podstatných projektů, které sice nejsou srovnatelné s investicemi Aston Martinu, ale Alpine rozhodně pomohou. Nový simulátor potřeboval tým jako sůl a začalo se také s rozšiřováním aerodynamického oddělení, které možná nedosáhne velikosti Red Bullu, ale přesto přinese prohloubení personální základny.

„Zaměřujeme se na budoucnost a předpisy pro rok 2026, ale nezanedbáme ani auta, která budeme muset postavit do té doby,“ řekl médiím technický ředitel Alpine Matt Harman. „V obou továrnách jsme zavedli program na zlepšení vybavení a činností – umožnilo to i rozšíření kapitálových výdajů na půdě FIA.“

„Máme dostatečné financování, abychom využili všechny prostředky, které nám tato změna umožňuje. Budeme pracovat na tom, aby se to promítlo do roku 2026. Pomůže to však i vývoji monopostů v dřívějším období,“ řekl Harman, který podotkl, na kterou oblast se zaměřila práce na zlepšování infrastruktury Alpine.

„Zaměřili jsme se na simulační nástroje. Potřebujeme být chytří a zlepšit získávání správných odpovědí na těžké otázky. Zažil jsem to v týmech, ve kterých jsem v minulosti pracoval. Potřebujeme se zlepšit v této oblasti. Před třemi lety jsme spustili náš plán, který se z mého pohledu nijak nezměnil, jen ho urychlujeme. Jsme dobře financováni a máme dostatek lidí, musíme jen sklonit hlavy a pustit se do toho,“ vyzval svůj tým bývalý dlouholetý zaměstnanec Mercedesu.

Dobrým příkladem stavu infrastruktury Alpine je současný simulátor. Ten je kolem dvaceti let starý a tým ho koupil z druhé ruky od McLarenu asi před deseti lety. Nemůžeme se proto divit, že od nového, který bude nainstalován do úplně nové budovy v Enstone, si technické oddělení stáje hodně slibuje.

„V roce 2026 bude uveden do provozu,“ řekl Harman. „Je to fantastické vybavení a opravdu se na něj těšíme. Bude umístěn v obrovské budově, která pomůže našemu vývoji i v dalších oblastech. Jsem z toho velmi nadšený.“

„I náš současný nástroj je velmi dobrý, ale jeho rozlišení a šířka pásma prostě nejsou úplně na úrovni. Myslím si, že nový simulátor poskytne jezdcům úplně novou úroveň důvěry v korelaci dat, což bude v roce 2026 nesmírně důležité,“ dodal technický ředitel Alpine.

Související zprávy

Diskuze