logo F1zpravy.czF1online.sk

Rádi si s Andrettim znovu promluvíme, říká Famin

Andretti, ilustracne
© X/Andretti Formula E
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 12. 2023

Michael Andretti měl neskrývanou ambici vstopit do Formuli 1 v roce 2024. Tento cíl se mu splnit nepodaří. Americký podnikatel sní o vytvoření čistě amerického továrního týmu, ale General Motors nebude schopné postavit vlastní motor velmi brzy, takže co bude Michael dělat, pokud se mu podaří vstoupit do Formule 1 před svým klíčovým partnerem? Původně měl domluvené motory Renaultu, ale tato dohoda již není aktuální.

Ve skutečnosti se jedná o velmi zajímavou otázku. Andrettiovci původně uzavřeli předběžnou dohodu s francouzským Renaultem, ale jak se později ukázalo, ta platila jen v případě, že nový tým vstoupí do Formule 1 v roce 2024. Michael však chce závodit již v sezóně 2025, takže co Andretti udělá, pokud se na rošt dostane před General Motors?

Renault se nabízí jako jednoznačná volba. Pravidla říkají, že pokud se tým nedohodne s žádným ze současných dodavatelů, spojí se s tím, který má na roštu nejméně zákazníků. V tomto případě by to byl Renault, který je otevřen spolupráci, protože prudce doplácí na nedostatek kilometrů. Zatímco Mercedes má na trati najednou osm motorů a Ferrari šest, francouzská automobilka jen dva.

Podle dočasného šéfa stáje z Enstone Bruna Famina by Alpine rád navázal na dohodu s Andrettim. „Mluvíme s Andrettim a s General Motors a velmi rádi budeme pokračovat v rozhovorech,“ uvedl bývalý šéf motorového oddělení Renaultu, jehož cituje Motorsport.com.

„Když dostanou zelenou a získají místo na roštu, rádi budeme v rozhovorech pokračovat. Zatím jsme trochu v pohotovostním režimu a ne kvůli nám, ale kvůli procesu, který se natahuje mnohem, mnohem, mnohem déle, než se očekávalo,“ říká Famin, z něhož je cítit trochu netrpělivosti.

„FIA potřebovala na odpověď mnohem více času, než řekla na začátku. Nyní dostala míček na svou stranu Formule 1. Pokud budou mít vstup, rádi budeme diskutovat o dohodě s Andrettim,“ říká dočasný šéf Alpinu.

Francouzský inženýr následně vysvětlil, jak to ve skutečnosti bylo s předběžnou dohodou, o jejímž vypršení před časem mluvil sám. „Naposledy jsem řekl, že jsme měli předběžnou smlouvu, která již vypršela. Fakticky vůči nim momentálně nemáme žádný závazek ani právní závazek. Ale rádi si s nimi promluvíme a uvidíme, co můžeme společně udělat. Vstup získají jen na základě prokázání skutečnosti, že přinesou F1 velkou přidanou hodnotu a že hodnota šampionátu a týmů se jejich příchodem nesníží,“ řekl Famin.

Související zprávy

Diskuze