logo F1zpravy.czF1online.sk

K vlaku změn se připojil i Alpine, auto pro rok 2024 bude „zdola nahoru“ nové

Pierre Gasly
© Renault SAS
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 12. 2023

Mercedes, Ferrari a nyní Alpine. Rok 2024 je poslední příležitostí pro velké změny a pravděpodobně poslední příležitostí dohnat Red Bull. Sezóna 2025 totiž bude věnována přípravě na rok 2026 a novou generaci monopostů. Konkurenti šampionů proto plánují provést velké změny.

Máme za sebou první polovinu, která byla záležitostí jednoho týmu. Před námi je druhá polovina a poslední dva roky současného cyklu pravidel. Největší otázkou momentálně je, zda někdo dokáže zastavit Maxe Verstappena a Red Bull. Pravděpodobně to nebude tým Alpine, který má dost svých problémů, ale hodlá napravit zklamání, na které se proměnil rok 2023.

„V letošním roce se nám nedařilo tak, jako tomu bylo loni s monopostem A522,“ řekl technický ředitel stáje Matt Harman, kterého cituje Motorsport.com. „Myslím, že rok 2022 byl skvělý. Když jsme přinesli nějaké vylepšení, vždycky jsme zvýšili aerodynamické zatížení auta a také ho odlehčili. Výkonnost se tedy dala zlepšovat.“

„Při současném zatížení je to však čím dál složitější a musíte věnovat čím dál větší pozornost detailům. To znamená, že musíme být opatrnější při investování našich peněz. Pro příští rok tak potřebujeme odemknout opravdu pořádný kousek potenciálu a proto bude naše auto zdola nahoru nové. Myslím si, že stejně to bude platit o všech týmech na roštu, protože s těmito auty budeme jezdit dvě sezóny,“ konstatoval Harman.

Už velmi brzy před koncem sezóny bylo jasné, že Alpine zůstane odsouzen na celkové šesté místo Poháru konstruktérů. V poslední třetině sezóny Francouzi prakticky o nic nebojovali. Z pěkného (byť určitě ne skvělého) čtvrtého místa tak tým spadl na šesté.

„Věděli jsme, že letos nejsme úplně tam, kde jsme chtěli být. Také jsme věděli, že náš vývoj se trochu zastavil kvůli omezením, která jsme měli,“ říká Harman. „V takovém bodě je lepší pochopit vaši situaci v šampionátu a říci si, že se raději posunete dále. A my jsme se posunuli relativně rychle.“

„Mechanicky jsme auto nastartovali v 45. týdnu roku 2022. Začali jsme tedy velmi brzy. V současnosti něco takového děláme poměrně pravidelně, ale v tomto případě to zřejmě bylo ještě dříve než kdykoliv předtím,“ dodal technický ředitel Alpinu.

Související zprávy

Diskuze