logo F1zpravy.czF1online.sk

Albon jako strojvedoucí v Las Vegas trpěl: Byly to nekonečné muky

F_R0-MZXkAAAfmf
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala20. 11. 2023

Není nadarmo, když se po sobotě obvykle upozorňuje na to, že body se rozdávají až v neděli. Jezdci Williamsu nedokázali proměnit skvělý kvalifikační výsledek na ani jeden jediný bod. Nejblíže k tomu měl Alex Albon, ale problémy s pneumatikami ho srazily na kolena.

Alex Albon a Logan Sargeant startovali z páté a šesté pozice. Přežili dokonce i karambol v první zatáčce a po patnácti kolech drželi své startovní pozice. Potom však přišly na řadu zastávky v boxech a nasazení tvrdé směsi. Ukázalo se, že pneumatiky s bílým označením se Williamsu staly osudnými.

Logan Sargeant po své zastávce už nikdy nevykoukl do první desítky. Alexovi Albonovi se to ještě podařilo a od 30. do 35. kola držel sedmé místo. Co se tedy stalo, že do cíle dorazil až dvanáctý se čtrnáctisekundovým mankem na body?

„Popravdě, myslím si, že to nebylo tak špatné, jak to vypadalo. Bezpečnostní vůz pravděpodobně hrál proti nám,“ hledá vysvětlení svého propadu Alex Albon. „Věděli jsme, že máme problémy s drolením pneumatik. Udělali jsme pár věcí, abychom tomu trochu pomohli, ale nedařilo se nám ho skutečně zbavit.“

„Uprostřed pole měli asi stejné problémy všichni, kteří měli stejnou strategii jako já. Nechci říci, že ti, kdo zastavili za bezpečnostním vozidlem, měli štěstí, ale jim to vyhovovalo víc. Bylo to náročné,“ povzdechl si pilot Williamsu.

Pilot jezdící pod thajskou vlajkou měl po výjezdu bezpečnostního vozidla skutečně co dělat. Jeho pneumatiky měly za sebou o deset kol více než Russellovy, Sainzovy, Alonsovy, Hamiltonovy i Čouovy. Přesně tato pětice se zařadila za něj jako za strojvedoucího.

Albon se dlouho snažil využívat rychlost svého monopostu na rovinkách, ale nakonec soupeřům podlehl, když udělal chybu a během jednoho kola ztratil čtyři pozice. Přisuzuje to pneumatikám.

„Vím, jak se starat o pneumatiky. Vím, jak předcházet jejich drolení, ale nemůžete to dělat, protože máte hned za sebou vláček sedmi monopostů. V každém jednom kole bojujete, v každé jedné zatáčce se musíte bránit. Na pneumatiky se vám lepí špína. Jsou to nekonečné muky,“ popsal mízérii ve druhé polovině závodu.

Přitom to velmi dlouho vypadalo slibně. „Do určitého bodu jsem si to užíval. Měl jsem opravdu dobrý restart po výjezdu safety caru a předjel jsem Strolla. Asi pět kol jsem si říkal, toto je paráda. Potom jsem spatřil, jak se mi pravá přední pneumatika začíná otevírat, no a po ní následovala i pravá zadní. V tu chvíli jsem si pomyslel, že se začneme trochu trápit.“

„Pozitivem je, že pneumatiky se dvě kola před koncem vyčistily, ale to už bylo pozdě,“ doplnil.

Související zprávy

Diskuze