logo F1zpravy.czF1online.sk

Famin si hodně slibuje od nového šéfa motorového oddělení. Binotto se jím nakonec nestal

Pierre Gasly, Alpine zozadu
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 11. 2023

Renault vyvinul nejslabší pohonnou jednotku v současné Formuli 1. I když to není oficiální informace, dnes se s ní zachází jako s všeobecně známým faktem nebo veřejným tajemstvím. Motor francouzské automobilky nepatří mezi špičku už od roku 2014, kdy si současná generace pohonných jednotek odbila svou premiéru. Renault však v roce 2026 dostane druhou šanci a ve svém snažení napravit pošramotenou pověst angažoval nového šéfa motorového oddělení.

Je trochu paradoxní, že bývalý vedoucí motorárny ve Viry-Châtillon Bruno Famin byl povýšený do role prezidenta Alpine pro oblast motorsportu a zároveň i do role dočasného šéfa celé stáje. Čistky v červenci znamenaly, že vedení technického oddělení francouzského týmu se pořádně prořídlo. Bez náhrady odešel hlavní technický ředitel Pat Fry a svou židli opustil i Famin.

Dvě nejdůležitější pozice v technickém týmu tak zůstaly prázdné. Mluvilo se, že by si nějaké místo v Alpine mohl najít bývalý šéf Ferrari Mattia Binotto, který měl podle některých médií zabránit právě tomu, aby Renault opět postavil nejslabší motor. No, dnes víme s jistotou říci, že šéfem motorového oddělení ve Viry-Châtillon se koncem října stal Eric Meignan.

Eric je velmi důležitou posilou pro náš tým,“ řekl dočasný šéf Alpine Bruno Famin. „Jsme rádi, že ho můžeme přivítat v naší stáji a na motorovém oddělení ve Viry. Myslím si, že týmu přinese hodně, protože jde o muže s bohatými zkušenostmi ve Formuli 1.“

Tohle rozhodně není jen marketingová fráze. Francouzský inženýr přichází do Alpinu z Ferrari, kde strávil tři a půl roku. Scuderia ho přitom ulovila z Mercedesu. Tam působil jako hlavní inženýr Mercedes AMG High Performance Powertrains. Rozhodně tedy dobře zná pohonné jednotky obou těchto týmů, které byly v posledních letech na lepší úrovni než motor Renaultu.

„Myslím si, že bude výzvou pro tento tým pracovat s takovým šéfem, který bude zpochybňovat naše fungování. Přichází ve správnou dobu, aby klukům pomohl připravit lepší pohonnou jednotku pro rok 2026. Jsem si jistý, že ve spolupráci se zaměstnanci ve Viry odvede dobrou práci. Už se do toho pusti a myslím si, že se velmi rychle zařadí do pracovního procesu,“ věří Famin.

Na otázku, zda mu Meignanovo jmenování uvolní ruce, aby se mohl soustředit na jiné aspekty týmu, Famin odpověděl: „Určitě ano. Mám toho dost na práci. Po technické stránce mi tak bude Eric silnou oporou. Ve Viry máme technicky nadané lidi, ale myslím si, že najmout technického ředitele na plný úvazek pomůže opravdu všem.“

Související zprávy

Diskuze