logo F1zpravy.czF1online.sk

Gasly má radost: Celou dobu jsem byl v Sainzově převodovce a předjel jsem Mercedes!

F-MvewfWUAALmzt
© Twitter/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala6. 11. 2023

Kromě Júkiho Cunody si po víkendu v Sao Paulu mohl radostně poskočit i Pierre Gasly. Podprůměrný výkon Mercedesu nahrál do karet Alpinu, který to dokázal využít. Pierre Gasly dorazil do cíle před Lewisem Hamiltonem a možná by se to podařilo i Estebanu Oconovi, kdyby neměl stejné problémy jako samotný Lewis.

Alpine má už šestou příčku v konstruktérském šampionátu prakticky zaručenou, ale to neznamená, že by byl nasycený. Bylo to vidět i na Pierru Gaslym, který si od startu polepšil o osm příček a pronásledoval dokonce i Ferrari.

„Z týmového hlediska to byl velmi silný závod,“ radoval se Pierre Gasly, který v neděli těžil i z taktiky Alpinu. „Od začátku víkendu jsme se trochu trápili a udělali jsme pár kompromisů, abychom byli rychlí na rovinkách. Věděli jsme, že v kvalifikaci to bude náročnější.“

Obětovat umístění na startu ve prospěch maximálky se vyplatilo. V Brazílii se dalo celkem dobře předjíždět. „V neděli jsem byl nakonec zaseknutý v Carlosově převodovce po téměř celou délku závodu. Podarilo se mi předjet Mercedes, což se letos nestávalo moc často,“ pochlubil se.

Na rozdíl od Hamiltona neměl výhodu jen z hlediska maximálky. „Měli jsme velmi dobrý management pneumatik a zastávek. Jako tým jsme sedmým a desátým místem maximalizovali náš výsledek. Pro naši stáj jsou to cenné body.“

Pierre Gasly trochu vyděsil své fanoušky, když ve vysílačce oznámil problémy s brzdami. Technika byla v Brazílii unavená nejen v případě Alpinu. „Musíme to zkontrolovat, ale pedál byl celé dvě kola naprosto měkký. Nebylo to lehké s managementem pneumatik a auta. Tým však z operačního hlediska odvedl výbornou práci. Byl to silný výkon.“

Alpine dokázal bodovat už šestkrát v řadě, což je jeho nové sezónní maximum. Uzavřít sezónu v takové formě bude pro celou stáj dobrá vzpruha před zimní pauzou.

„Známe své auto a víme, kde se nacházíme,“ hodnotí současnou formu Alpinu Gasly. „Chtěli jsme jen odjet co nejlepší víkend, minimalizovat chyby a získat z našeho balíčku maximum. Během takových dnů, kdy se Mercedes trápí, musíme udělat vše perfektně, abychom z každé šance vytěžili maximum. Příště to může být Aston nebo McLaren.“

Jeho týmový kolega se v Brazílii nejvíce zviditelnil kolizí s Fernandem Alonsem, ale v závodě se tato dvojice vůbec nesetkala. Zatímco Alonso jel stabilně na třetí příčce, Ocon se pohyboval na hranici bodů.

Esteban Ocon mohl skončit i výše, ale během tří kol po restartu spadl z desátého místa na patnácté. „Dobře jsem se odlepil a podařilo se mi vyhnout všemu, co se dělo přede mnou. Při druhém startu jsme měli problém se spojkou. Dost jsem ztratil ve srovnání s tím, co jsem po prvním startu získal. To byla škoda.“

Nakonec se vytrápil i strategicky. „Na rozdíl od všech ostatních jsme museli jít na tři zastávky. Měli jsme mnohem vyšší degradaci než všichni ostatní. Už od soboty jsme měli vysokou míru opotřebení pneumatik. Je to věc, kterou do budoucna musíme pochopit, protože to nešlo hladce.“

Byly tři zastávky plánované? „Bylo to součástí plánu za předpokladu, že degradace bude vysoká. Bohužel, byla.“

Související zprávy

Diskuze