logo F1zpravy.czF1online.sk

To nebude závod, ale show. Splním si své a zmizím, komentuje Las Vegas Verstappen

F1 Grand Prix of Brazil – Previews
© SAO PAULO, BRAZIL – NOVEMBER 02: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing looks on during previews ahead of the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 02, 2023 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202311020870 // Usage for editorial use only //
Milan Kubala
Milan Kubala4. 11. 2023

Po víkendu v Brazílii nás čeká krátká pauza, ale poté se kolotoč Formule 1 přesune do Las Vegas. Těšíte se? Max Verstappen ne příliš. Říká, že během dnů strávených v nevadské poušti nebude v centru pozornosti motorsport, ale show, o kterou nemá příliš velký zájem.

Před dvěma lety se každá celebrita musela objevit v Miami. Letos je to jinak. Pokud něco znamenáte ve světě showbyznysu a sociálních sítí, musíte jet na závod do Las Vegas, i kdybyste Formuli 1 viděli naposledy v roce 2007, když jste si v kuchyni natírali sendvič.

Max Verstappen ale ze 6,2-kilometrového okruhu není zrovna nadšený. Skládá se totiž jen z rovinek, které jsou spojeny téměř výhradně pravotočivými zatáčkami a šikanami. Na papíře rychlé zatáčky se pojedou na plný plyn.

„V první řadě si myslím, že tam jedeme víc pro show než pro samotné závodění. Stačí se podívat na konfiguraci okruhu,“ ohrnul nos nad nejprestižnějším víkendem roku Max Verstappen. „Ani mě to moc nenadchlo. Spíš to beru tak, že přijdu, odvedu si svou práci a zase zmizím.“

Za velkou show jsou považovány i závody v Monaku, kde se prakticky ani nepředjíždí. To je ale podle Nizozemce něco úplně jiného. „Ano, ale Monako je o historii a o tom místě jako takovém. Všichni chtějí alespoň jednou jet do Monaka. To se nedá moc srovnávat.“

Jedno se musí vedení F1 nechat: Pokud se chce líbit americkému publiku a navázat nové obchodní kontakty, dělá dobře. „Záleží na tom, na jaké úrovni. Z hlediska nějakého závodního divadla možná ne. Ale po stránce potenciálních partnerů a celého toho kolosu okolo, možná. Samozřejmě já na to příliš nejsem,“ zopakoval Verstappen.

Okruh v Las Vegas možná nebude mít komplikované zatáčky, ve kterých by si jezdci sáhli na dno svých sil a srdce by jim mělo vyskočit z hrudi, ale čekají je jiné výzvy. V noci mohou totiž teploty klesnout pod deset stupňů. Když se k chladným pneumatikám přidají dlouhé rovinky a horké hlavy v kokpitech, k nehodám nebudeme mít daleko.

„Z hlediska konfigurace je to poměrně lehký okruh a snadno se naučíte,“ vyjádřil se jezdec Williamsu Alex Albon, kterému se okruh nezdá být příliš nudný. „Trať je docela zajímavá, několik zatáček je kombinovaných, což není lehké, pokud nechcete přibrzdit přední kola. To není zrovna skvělá zpráva pro naše auto, ale to je v pořádku. Zajímavé však bude zjistit, jak drsný a hrbolatý bude tento povrch, jakou kvalitní práci tam odvedli.“

Co očekávat od neděle? „Ze závodní stránky očekáváme hodně předjíždění. Alespoň z toho, co jsem si tam už najezdil, je příležitostí a míst na předjíždění dost. Rovinky jsou prostě obrovské. Hlavně při výjezdu z poslední zatáčky do první není těžké se držet za autem vpředu. Myslím, že uvidíme hodně předjíždění.“

Související zprávy

Diskuze