Leclerc se před závodem pochlubil Gaslymu se strategii. Ten mu nevěřil
Ferrari vsadilo s Charlesem Leclercem na Velké ceně USA na alternativní strategii. Jak se později ukázalo, bylo to velmi špatné rozhodnutí pravděpodobně způsobené špatným vyhodnocením dat. Strategové Scuderie s tímto plánem nepřišli během závodu při vyhodnocování aktuálních dat, ale ještě před startem. Na svého dobrého přítele to řekl pilot Alpinu Pierre Gasly.
Dvě zastávky jsou v Texasu považovány za standard. Při pohledu na sobotní degradaci pneumatik vypadalo téměř jasně, jakým směrem se týmy vydají. Během samotného závodu se však objevily zprávy, že opotřebení gum je nižší, než se očekávalo, stejně tak tvrdé pneumatiky byly považovány za nezničitelné.
Nezničitelné však neznamená rychlé. Kromě toho Leclercovi ke konci závodu tak rychle docházely, že do vysílačky oznámil: „Tyto pneumatiky jsou *** mrtvé!“ Špatnost rozhodnutí Ferrari podtrhuje skutečnost, že se na něco podobného téměř nikdo v startovním poli neodvážil.
„Ne, o dvou zastávkách jsme nediskutovali,“ řekl pro F1 TV pilot Alpinu Pierre Gasly. „Poprvé jsem o tom slyšel, když ke mně na startovním roštu přišel Charles a řekl: ‚Půjdete taky na jednu zastávku?‘ Odpověděl jsem, že za žádnou cenu nepůjdu na jednu zastávku. Podívali jsme se na sebe a byl jsem z toho trochu zmatený.“
Francouzskému závodníkovi a jeho týmu se podařilo něco, k čemu se Leclerc s Ferrari v neděli ani nepřiblížil. I když osmé místo nevypadá nějak fantasticky, podle Gaslyho Alpine maximalizoval svůj potenciál při každém výjezdu na trať. Symbolickou „třešničkou na dortu“ je pro ně status nejlepšího ze „zbytku světa“.
„Jsem velmi spokojený. Od začátku do konce to byl z naší strany velmi dobrý víkend. Dvakrát jsme postoupili do Q3, ve sprintu jsme skončili na sedmém místě za Georgem a v neděli je z toho osmé místo opět za Georgem. To je maximum, co z tohoto auta v současnosti můžeme vymáčknout. Byl to z naší strany nejkomplexnější výkon v dosavadním průběhu sezóny,“ řekl Gasly televizi Sky.
„Samozřejmě bych rád byl blíž k těmto klukům, ale vidíte Lewise na pódiu s Mercedesem a George je první před námi s dvacetisekundovým náskokem. V současnosti nám na tyto soupeře prostě chybí tempo,“ dodal Gasly, který má podle všeho naprostou pravdu v tom, že víc z tohoto víkendu už nemohl vymáčknout.
I když Alpine rozhodně nepatří mezi špičku, monopost A523 ukázal náznaky dobré formy. Podle Pierra to ale zatím nestačí ani na umístění v horní polovině „potravinového řetězce“ F1. „Ne, nemáme čtvrté ani páté nejrychlejší auto. Před námi jsou Red Bull, McLaren, Mercedes, Ferrari a i Aston Martin byl dnes rychlejší než my. Startovali z boxů a určitě byli lepší, protože nás po celou dobu dotahovali. Stále jsme tedy na šestém místě a potřebujeme z auta vždy dostat maximum. Tento víkend jste mohli vidět, že tým neudělal žádnou chybu, od začátku do konce jsme všechno dobře zvládli a díky tomu jsme získali tyto body,“ řekl Gasly.