Rychlé zprávy
Bývalý hlavní mechanik Maxa Verstappena Lee Stevenson opustil Red Bull. Avizoval, že se přesune do týmu „na druhém konci boxové uličky“.
Jak se ukázalo, zakotvil v Sauberu, z kterého se brzy stane Audi. Této stáji se zkušený mechanik určitě hodí, jak jsme to viděli na předchozích velkých cenách.
Portál motorsport.com v únoru avizoval, že Red Bull se chce po prvních třech velkých cenách zbavit současných bočnic a nahradit je ještě agresivnější verzí ve stylu Mercedesu. V Suzuce budou totiž nároky na chlazení menší než v Bahrajnu, Saúdské Arábii či Austrálii.
Co na tyto spekulace říká Max Verstappen? O autě mlčí jako hrob. „Barva bude stejná, uvidíte!“
Ve středu si týmy v Suzuce začnou rozkládat své náčiní. Počasí jim však nebude přát. Podle předpovědi má během 24 hodin spadnout 60-80 mm srážek. Očekává se, že voda zaplaví některé výběhové zóny a trať.
Pršet může i o víkendu, zejména v neděli, ale přesnější výstupy z modelů dostaneme v nejbližších dnech.
Wordt morgen (woensdag) naar verwachting aanpoten voor de teams tijdens opbouw paddock en dergelijke in Suzuka:
RAIN WATCH : Rain expected to be heavy with 60-80mm in 24h. Strong impact during the set-up, flooding with runoff concerns in the paddock and on track likely to occur
— Erik van Haren (@ErikvHaren) April 2, 2024
Týmy Racing Bulls a Sauber zůstanou po víkendu v Suzuce déle. Čekají je dva testovací dny s Pirelli, jejichž účelem bude pomoc italskému dodavateli při vývoji pneumatik na příští rok.
O víkendu nás čeká závod v Suzuce, jejímž králem je stále Michael Schumacher. Sedminásobný šampion získal na této trati až osm pole positions. Nejbližšími soupeři jsou Sebastian Vettel (5) a Nico Rosberg s Ayrtonem Sennou (3).
🚨MOST POLES IN SUZUKA
8 – Michael Schumacher: (1994, 1995, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004)
5 – Sebastian Vettel: (2009, 2010, 2011, 2012, 2019)
3 – Nico Rosberg: (2014, 2015, 2016)
3 – Ayrton Senna: (1988, 1989, 1990)
2 – Max Verstappen: (2022, 2023)
2 – Lewis Hamilton:… pic.twitter.com/KNLyE2XUfz— Holiness (@F1BigData) April 1, 2024
Lance Stroll může o víkendu v Suzuce předstihnout Juana Manuela Fangia v počtu kariérních bodů. Aby se mu to podařilo, musí získat alespoň 0,64286 bodu.
Proč právě taková hodnota? Protože Fangio během své kariéry získal 277 a 9/14 bodu.
Půl bodu získal na VC Švýcarska 1953, kdy se o monopost dělil s Felicem Bonettem, a tedy i o body. Další 1/7 si připsal na VC Velké Británie 1954, kdy sedm jezdců zajelo identický čas nejrychlejšího kola závodu.
Nuže a 1/2 + 1/7 = 9/14.
Not enough is being made of the fact that Lance Stroll only needs to score 0.65 of a point at Suzuka to surpass Juan-Manuel Fangio's career total. He could join the legends next weekend! #JapaneseGP
— Sean Kelly (@virtualstatman) March 31, 2024
Podle informací Sky News je prodej série MotoGP americké společnosti Liberty Media již dokončen. Oznámení prodeje, za který současní majitelé z Bridgepoint, mateřské společnosti Dorna Sports, inkasují více než čtyři miliardy dolarů, se očekává již v pondělí v Madridu.
Revealed: A €4bn (£3.4bn) deal that will see Liberty Media, the owner of Formula One motor racing, acquiring Dorna Sports, parent company of the MotoGP motorsport series, is expected to be announced in Madrid as early as tomorrow after months of talks with owner Bridgepoint.
— Mark Kleinman (@MarkKleinmanSky) March 31, 2024
Na Keňské rally musela posádka Hyundaiu ve složení Ott Tänak a Martin Järveoja nečekaně brzdit. Přes cestu jim totiž přeběhlo stádo zebří.
Zebra crossing 🦓#WRC @OttTanak pic.twitter.com/wK4hVt5DFO
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) March 30, 2024
Organizátor závodu v Imole i letos ukázal svou preferenci: Čím delší, tím lepší. Název blížící se velké ceny bude znít následovně: FORMULA 1 MSC CRUISES GRAN PREMIO DEL MADE IN ITALY E DELL’EMILIA-ROMAGNA 2024
Nelichotivé výkony Mercedesu ve spojení s odchodem největšího marketingového tahouna stáje — Lewise Hamiltona — podle zákulisních spekulací nutí sponzory stříbrných šípů přehodnotit spolupráci. Už brzy může dojít k tomu, že z velkých partnerů se stanou menší a někteří úplně odejdou.
Podle britského Daily Mail se proces obměny už začal. Partnera závodního výstroje Puma a volnočasového oblečení od Tommyho Hilfigera má brzy nahradit značka Adidas.
A i když v tomto případě Mercedes může přijít o dva spojence a jen jednoho získat, celkově prý na tom vydělá více. Údajná suma má převýšit sedm milionů eur ročně, které nyní Mercedes utrží od obou partnerů.
Hlavní mechanik Maxe Verstappena odchází z Red Bullu po osmnácti letech. Lee Stevenson stál u každého z 56 Holanďanových vítězství i u jeho tří titulů.
V pondělí začne pracovat ve svém novém působišti — v týmu „na druhém konci boxové uličky“.
Max Verstappen's Chief Mechanic [number 1 mech] Lee Stevenson will depart Red Bull Racing after 18 years, and is set to join another team lower down the grid on Monday.
VIDEO BY – f1leeroy [insta] pic.twitter.com/NMn3q3IwNY
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) March 29, 2024
Williams si velmi nepomohl, když Alexe Albona posadil do kokpitu Logana Sargeanta, myslí si Jolyon Palmer. „Ani pro Albona to nebyl normální víkend. Musel nést břemeno odpovědnosti za nehodu, a kromě toho si byl vědom kontroverze takové výměny, která v moderní Formuli 1 nemá obdoby.“
„To také znamenalo, že si nemohl dovolit další nehodu, což soupeři Williamse věděli. Kevin Magnussen zvrtl svůj Haas a tlačil se do riskantních pozic. Byl to typický Magnussen, ale všechno mu to vyšlo. Věděl, že Albon prostě nemůže riskovat nehodu,“ uvažuje bývalý závodník.
Tak takový titulek vyšel v magazínu F1 Racing v říjnu 2016: „Připravte se, McLaren je připraven vyhrávat!“
Realita ukázala, že obrátit tým řítící se do záhuby nebylo vůbec tak jednoduché. Prvním krokem byl rozchod s Hondou, s kterou to britské stáji vůbec neklapalo.
Classic Album covers #3 pic.twitter.com/bto1lU034O
— Mark Lane (@MarkLaneF1) March 30, 2024
Pamatujete si ještě na rok 2019 a víkend v Suzuce? Japonsko tehdy zasáhl tajfun, kvůli kterému se F1 rozhodla zrušit sobotní program. Piloti se místo toho dostavili do hotelového pokoje Maxe Verstappena, kde na jeho konzoli hráli FIFA.
Tb to Suzuka 2019 where F1 drivers had a saturday off because of typhoon and decied to play FIFA with max on his Playstation
byu/Thin_Examination4929 informula1
V Haasu se konečně pustili i do sezónního vývoje. Po slabém minulém roce šéf týmu Ajao Komacu oznámil příznivcům, že vylepšení budou a dokonce přijdou dříve, než se čekalo.
„Víme, že nás čeká ještě hodně práce. Směr vývoje vozu VF-24 je však jasný,“ napsal Ajao Komacu v rozposlaném mailu. „Původně jsme chtěli přinést náš první balíček trochu později v průběhu sezóny, ale naše aerodynamické oddělení odvádí slušnou práci. Místo toho tedy vylepšení představíme dříve, což je pro tento tým změna. Vidíme povzbudivé náznaky, které potřebujeme potvrdit na trati.“