Rychlé zprávy
Technický ředitel Mercedesu James Allison o Velké ceně Španělska: „Podle mě je pravděpodobné, že v Barceloně budeme konkurenceschopní, ale ne na úplném čele. Následující tratě jsou totiž přísným testem monopostu. Asfalt bude horký, zatáčky mají větší rychlostní rozptyl. Na druhé straně však vím o tom, co chystáme.“
Týmy pomalu přijíždějí do Barcelony. V padoku se začínají stavět motorhomy.
NO ME LO PUEDO CREER! 🤯🤯🤯#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/gppLt6MXzr
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_es) June 14, 2024
Italský portál formu1a.uno tvrdí, že Red Bull odeslal Mezinárodní automobilové federaci neoficiální žádost, aby monitorovala flexibilitu předního křídla Mercedesu.
S podobnými informacemi tento týden přišel také německý Auto Motor und Sport. Christian Horner se měl ale vyjádřit, že FIA si před celou věcí „zakrývá oči“.
Bývalý konstruktér McLarenu a Alpinu Mark Lane nám připravil takovou krásnou animaci toho, jak by mohla fungovat aktivní aerodynamika na předním křídle. Druhá a třetí klapka se zrotují směrem dozadu a dolů, aby minimalizovaly odpor vzduchu.
Proposed Formula One 2026 Technical Regulations:
Featuring moveable aerodynamics, both front and rear wings can be modified on the straights. By rotating the 2nd and 3rd elements the front wing is effectively feathered, thereby reducing downforce and increasing speed. pic.twitter.com/fXi7gSQ1kd— Mark Lane (@MarkLaneF1) June 14, 2024
Tuto partičku znáte? Na galavečeru švýcarské banky Flowbank se utkalo několik světových sportovců, kteří se zapojili do soutěže v investování.
Zvítězil Peter Sagan, ale na akci byli také Esteban Ocon, Anthony Joshua, Ana Maria Markovićová, Alexander Zverev a Alex Dupont.
Ocon, Sagan, Zverev. Čo je to za štafetu? 📸 pic.twitter.com/Gc6SE4seJM
— Stevo Eisele (@StevoEisele) June 13, 2024
Boj o pole position na 24-hodinovce Le Mans si přišel prohlédnout i Pierre Gasly. Jeho zaměstnavateli se v kategorii hypercar podařilo ukořistit šestou příčku.
Pole position si vyjelo Porsche s posádkou Estre/Lotterer/Vanthoor před dvěma vozy Cadillac a dvojicí Ferrari.
- PORSCHE PENSKE MOTORSPORT #6 (K. Estre, A. Lotterer, L. Vanthoor) – 3:24,634
- CADILLAC RACING #2 (E. Bamber, A. Lynn, A. Palou) – 3:24,782
- CADILLAC RACING #3 (S. Bourdais, R. van der Zande, S. Dixon) – 3:24,816
- FERRARI AF CORSE #51 (A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi) – 3:25,156
- FERRARI AF CORSE #50 (A. Fuoco, M. Molina, N. Nielsen) – 3:25,598
- ALPINE ENDURANCE TEAM #35 (P. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi) – 3:25,713
- BMW M TEAM WRT #15 (D. Vanthoor, R. Marciello, M. Wittmann) – bez času
.@PierreGASLY supporting @AlpineRacing drivers from the box for #Hyperpole !#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/twPXrGAPFi
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 13, 2024
Kdo má nejlepší jezdeckou dvojici na startovním roštu? Odpovídá Helmut Marko: „McLaren s Landem Norrisem a Oscarem Piastrim. Jsou mladí a hladoví. V současnosti dobře vycházejí a spolupracují.“
Novým většinovým majitelem Formule E se stává společnost Liberty Global, která odkoupila podíl od Warner Bros. Discovery a po zkompletování prodeje bude vlastnit 65 procent akcií.
Celý prodej by měl být uzavřen do konce roku 2024.
Odkoupení Formule E společností Liberty Global je nezávislé na vlastnictví Formule 1 a MotoGP společností Liberty Media, ačkoli za oběma společnostmi stojí miliardář John Malone.
🚨 BREAKING 🚨
Liberty Global to acquire Formula E stake from Warner Bros. Discovery.
Find out more 👇
— Formula E (@FIAFormulaE) June 13, 2024
Markus Winkelhock dnes slaví 44. narozeniny. Na bývalého jezdce F1 si určitě vzpomínáte, pokud jste sledovali deštivou VC Evropy 2007 na Nürburgringu. Winkelhock na startu zariskoval podobně jako Haasy v neděli a po zahřívacím kole obul monzunky.
V Německu se strhl takový liják, že ostatní i na intermediálkách bezmocně klouzali po trati. Následovala neutrální fáze a po červené vlajce se pokračovalo za bezpečnostním vozidlem. Winkelhock v oficiálních statistikách vedl závod celých šest kol.
Po restartu však Němci nevyšel další risk, když zůstal na monzunkách místo toho, aby sáhl po intermediálkách. Déšť nepřišel a v konečném důsledku Winkelhock musel odstoupit v 15. kole po problémech s hydraulikou.
Pro Winkelhocka to byl premiérový závod ve Formuli 1 a zároveň i poslední. Spyker si zase jeho zásluhou připsal jediných šest kol v čele závodu.
Ferrari dnes testuje pneumatiky Pirelli pro příští rok v Mugellu. Za volantem sedí Charles Leclerc.
Charles actuellement sur la piste du Mugello pour des tests Pirelli ! 😍
(📸 @AnaFerrariHeart) pic.twitter.com/tsnzjR1fgC
— CL16__FanpageFr 🇲🇨 (@Cl16__FanpageFr) June 13, 2024
Ferrari o víkendu dostalo tvrdou ránu, když do cíle nedorazil ani jeden červený monopost. V této sezóně se něco takového stalo i Williamsu, Haasu, Racing Bulls a Mercedesu. Delší šňůry bez dvojitého vypadnutí táhnou:
Sauber od VC Brazílie 2023
Aston Martin od VC Mexika 2023
Alpine od VC Maďarska 2023
McLaren od VC Brazílie 2022
Red Bull od VC Bahrajnu 2022
Maxovi Verstappenovi se v Kanadě podařilo získat 28. vítězství, když nestartoval z pole position. V historických statistikách je třetí po Michaelu Schumacherovi (51), Lewisu Hamiltonovi (42) a Alainovi Prostovi (33).
The #CanadianGP was Max Verstappen's 28th win when not starting from pole position. Only three other drivers have more –
1. Michael Schumacher – 51
2. Lewis Hamilton – 42
3. Alain Prost – 33
4. Max Verstappen – 28#F1 pic.twitter.com/M3bhgZ7Jn2— Sundaram R (@f1statsguru) June 13, 2024
Německá RTL na sociálních sítích tvrdí, že Mercedes už rozhodl a v sezóně 2025 posadí do svého kokpitu Andreu Kimiho Antonelliho. Toto Wolff však o víkendu vzkázal, že ještě nepadla definitiva…
[rtl_formel1] (on IG): Kimi Antonelli in a Mercedes from 2025! The 17-year-old will be Hamilton’s successor. According to RTL information, the Mercedes driver pairing for 2025 has also been finalised!
byu/Roddy-the-Ruin informula1
Švédská televize si před Velkou cenou Kanady připravila a odvysílala zajímavé intro, které nám doslova vyrazilo dech. Figuruje v něm Lance Stroll jako stvořitel, první člověk na měsíci či vítěz Stanley Cupu. Kromě toho si zabojoval s Chuckem Norrisem, získal Oscara, stal se světovým lídrem a jako Flash zachránil vesmír…
Varování: Záběry, které televize použila, vznikly s použitím umělé inteligence. Lance Stroll ve skutečnosti není stvořitelem.
Tato vysílačková komunikace mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem nás pobavila. Sedminásobný mistr světa po zastávce v boxech hlásil: „Opět jste mi nevyčistili zpěťáky, nic v nich nevidím.“
„Promiň nám to, Lewisi,“ omluvil se inženýr Peter Bonnington. „Máš rychlostní výhodu na auta vzadu, takže teď už budeme hledět jen vpřed.“