Rychlé zprávy
Přehled závodních simulací ve druhém tréninku: Nejlepší průměr dosáhl Sergio Pérez.
Španělský reportér Antonio Lobato: „Dva různé týmy mi řekly, že Red Bull byl pár závodů dozadu ze strany FIA požádán o to, aby upravil svůj monopost. To vedlo ke ztrátě výkonu.“
Využívali červení býci šedou zónu v pravidlech? Věříme, že se brzy dozvíme více.
Andrew Shovlin mluvil o tom, zda výpadky způsobené chybnou aktualizací od společnosti CrowdStrike měly nějaký vliv na Mercedes. „Vyrobilo nám to práci, abychom některé počítače aktualizovali, ale dopad na první trénink byl minimální, pokud vůbec nějaký.“
Red Bull se nezbavil chladicích otvorů na okrajích kokpitu, jen je přesunul do středu pod hlavní nasávací otvor.
#RedBull upgrades for #HungarianGP 1/3#F1 #Formula1 #F1Tech pic.twitter.com/5Vlz5tUMg7
— Carlo Platella (@RacEng2) July 19, 2024
Technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows: „V našich strukturách stále máme jisté mezery, které by mohli zaplnit lidé s velkým množstvím zkušeností.“
Aston Martin nadále usiluje o příchod Adriana Neweyho do Silverstonu.
Aston Martin je jednoznačným vývojovým „králem“. Ale jen z hlediska kvantity. Britský tým přivezl suverénně nejvíce nových komponent ze všech, ale mnohé byly jen výstřely do prázdna.
🚨PERFORMANCE UPGRADES – HUNGARY UPDATE
Aston Martin: 29 (+6)🥇
Sauber: 18 (+9)
RB: 16 (+1)
Ferrari: 16 (+1)
Haas: 16
Red Bull: 15 (+3)
Mercedes: 12 (+1)
McLaren: 11
Alpine: 9
Williams: 6⚠️ pic.twitter.com/d2n5d45Umw— Holiness (@F1BigData) July 19, 2024
Dnešní „modrá obrazovka smrti“ na boxové zídce Mercedesu.
Mercedes having a fun time in practise. Phew. #F1 pic.twitter.com/Cx4DFXvXKf
— Dre Harrison (@DreHarrison101) July 19, 2024
Týmy v horké Budapešti nasazují dodatečné chlazení kokpitů. Proč je tato „vypuklina“ v případě Mercedesu tak velká? Vězte, že jejím účelem není jen chlazení, ale ukrývá i nový prvek zavěšení, který stříbrné šípy představily pár víkendů dozadu.
Tanto caldo qui in Ungheria e le squadre aprono le prese di raffreddamento per l'abitacolo #F1 #HungarianGP #Ferrari #AstonMartin #Mercedes pic.twitter.com/mj32qHVOYV
— F1INGENERALE (@F1ingenerale_) July 19, 2024
Několik týmů si do Maďarska přineslo nové komponenty. Například Ferrari má vylepšenou podlahu.
Red Bull zase prozradil, že s vylepšeným balíčkem, který představil na Hungaroringu, bude jezdit jen na pomalých okruzích. Uvidíme ho ještě v Zandvoortu a Singapuru. Se starým balíčkem (ze Silverstonu) bude jezdit například ve Spa, Monze či Baku.
Můžeme si například všimnout, že Red Bull odstranil „bazuky“ za svatozáří, se kterými prý Adrian Newey nebyl moc spokojen.
Red Bull’s updated RB20, described by Max Verstappen yesterday as a “bit of a bigger” upgrade #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/w3olp9FLYf
— Lewis Larkam (@Lewis_Larkam) July 19, 2024
Max Verstappen hájí Sergia Péreze, jehož budoucnost, zdá se, visí na vlásku. „Pokud bude auto lepší a předvídatelnější, tak je to i pro jezdce o něco jednodušší. Nemusíte pokaždé zajíždět až za limit. Není fér říct, že je to jen jeho vina.“
Krásná archivní fotografie Hungaroringu z roku 1986. Často se říká, že okruh se za ta léta příliš nezměnil. Na této fotce však vidíte, že kdysi byla cílová rovinka kratší, první zatáčka měla jiný tvar a třetí zatáčka byla ve skutečnosti kombinací několika zatáček.
Just saw this photograph of the Hungaroring's original layout when it was opened in 1986, with the shorter start-finish straight, quicker first turn and fiddly chicane at turn three to avoid an underground spring (sorry, don't know the photographer) #HungarianGP pic.twitter.com/p8lJlWezkF
— Sean Kelly (@virtualstatman) July 18, 2024
Pohled na nový kryt motoru Red Bullu. V paddocku se už šušká, že tým bude používat různé balíky na různých typech okruhů. Doposud týmy variovaly většinou jen zadní křídla, ale Red Bull chce střídat i tento díl.
Verstappen probará mañana una actualización en la tapa motor sin los conductos superiores. Checo sale con la configuración vista hasta ahora.
📷 @dr_obbs pic.twitter.com/Qr0m6k9xW8— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 18, 2024
Další pohled na zcela nový deflektor Aston Martinu. Tento prvek zatím nepoutá takovou pozornost jako zadní křídlo před dvěma lety, které nakonec FIA zakázala.
Detalle de los nuevos deflectores del Aston Martin pegados al Halo.
Details of new Aston Martin's deflectors attached to halo.#f1 #HungarianGP pic.twitter.com/hE7GpP2wN3
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 18, 2024
Hlavní boxová budova na Hungaroringu se loučí. Jeden ze symbolů okruhu bude po letošním víkendu zbourán, aby uvolnil místo moderní a zcela nové budově. Je to další krok při rozsáhlé rekonstrukci.
Existing (and very old) pit building at the Hungaroring is set to be torn down after this weekend's event – as part of wide-ranging renovations at the track. Hungarian GP has a contract through 2032. #F1 pic.twitter.com/qXUijlN1v9
— Phillip Horton (@PHortonF1) July 18, 2024
Nevíme, co se to děje ve Ferrari, ale novinář Adam Cooper avizuje, že tým rozbalil podlahy, potom je zase zabalil a poslal zpět do Maranella. Nechápeme, co se to děje a jak se to mohlo vůbec stát.
A couple of unwanted @ScuderiaFerrari floors going into a box to be sent back to Maranello…: pic.twitter.com/m4Igwy6CwL
— Adam Cooper (@adamcooperF1) July 18, 2024