Rychlé zprávy
Helmut Marko byl po prvním tréninku celkem spokojen: „Vyvážení auta se určitě zlepšilo a o to nám šlo. Myslím si, že jsme auto vylepšili, je předvídatelnější. Pokud budeme takto postupovat, vidím to pozitivně.“
„V této chvíli nám chybí rychlost v prvním sektoru. Pokud to omezíme na minimum, můžeme podat dost dobrý výkon,“ doplnil jednaosmdesátiletý Rakušan.
Autosport informuje, že největší šanci na druhou sedačku Sauberu má Valtteri Bottas. Nabídnuta mu však měla být jen roční smlouva, což se Finovi zdá málo, a chtěl by dvouletý kontrakt, případně roční smlouvu s opcí.
Toto Wolff avizuje, že s největší pravděpodobností si Kimi Antonelli zopakuje první trénink v Mexiku.
„Omluvil se nám za škody na autě,“ řekl na tiskové konferenci šéf týmů Wolff. „Ještě jsme se nerozhodli, kdy se v prvním tréninku vrátí za volant, ale myslím si, že to bude v Mexiku.“
„Je to nešťastná situace a škoda, protože měl na své jízdy vyhrazenou hodinu. Takové věci se však stávají a patří k této práci,“ uzavřel šéf Mercedesu.
Při Antonelliho nehodě senzory naměřily přetížení 45 G.
Podle zákulisních informací má Franca Colapinta stát devět závodů ve Williamsu 4,5 milionu dolarů.
Novináři si tuto informaci chtěli ověřit, a tak se Vowlese zeptali, zda Colapinto přinese do rozpočtu nějaké peníze. „Nepřináší s sebou žádné peníze, ale od té doby, co jsme ho oznámili, nám telefon nepřestal zvonit, protože nám volají argentinské společnosti…“
V Monze tento víkend najdete také monopost Ayrtona Senny z Lega. McLaren MP4/4 je v životní velikosti.
A full scale Lego version of Ayrton Senna's MP4/4 at the #ItalianGP. pic.twitter.com/xXX0GlXPb6
— Phillip Horton (@PHortonF1) August 29, 2024
Po čtvrteční nehodě bezpečnostního vozu zůstal v Monze ještě jeden nepoškozený safety car, ale na okruh už míří i náhradní Aston Martin Vantage.
Příčina nehody se stále zkoumá.
— f1mediafan (@f1mediafan) August 29, 2024
Williams má nového sponzora. Ve čtvrtek oznámil zahájení spolupráce se společností Globant, která se specializuje na IT a vývoj softwaru.
Williams Racing is proud to announce a new partnership with leading digital transformation company Globant.
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 29, 2024
Jak horko je v Monze? Tak, že si Lewis Hamilton nouzově zkrátil týmové tričko – obyčejnými nůžkami.
yup, it’s hot out here
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) August 29, 2024
Ferrari se činí. Papírově si do Monzy přivezlo až devět nových komponentů.
Nejdůležitější je nová podlaha, se kterou souvisí i kryty motoru a difuzor. Kromě toho Scuderia upravila umístění kamery na nose, uchycení zpětného zrcátka, a samozřejmostí jsou přední a zadní křídla speciálně modifikovaná pro požadavky Monzy.
Už tento víkend se rozhodne o šampionovi Formule 3. Šanci na titul má před posledním závodem šest pilotů:
129 – Leonardo Fornaroli
128 – Gabriele Mini
123 – Luke Browning
113 – Arwin Lindblad
100 – Dino Beganovic
97 – Christian Mansell
Matematicky je ve hře také Oliver Goethe s 94 body, ale titul určitě nezíská. Tento víkend totiž nahradí Franca Colapinta ve Formuli 2.
Only one can be crowned champion…
Who will ascend to the F3 throne? 👑#F3 #ItalianGP pic.twitter.com/taVmgVEKK7
— Formula 3 (@Formula3) August 29, 2024
Max Verstappen bude mít tento víkend takovou malou garáž.
the teeny tiny max garage 😭 pic.twitter.com/hS3QQ2LEbs
— nini (@SCUDERIAFEMBOY) August 29, 2024
Racing Bulls potvrdili, že Júki Cunoda dostane nového závodního inženýra. Mattia Spini byl v týmu povýšen, a tak jeho povinnosti převezme Ernesto Desiderio.
Alpine si do Monzy přivezl takové ploché zadní křídlo; téměř, jako by ho ani neměl.
La no ala del Alpine pic.twitter.com/hRlpvmMnEg
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 29, 2024
FIA před letošním závodem prodloužila DRS zónu na cílové rovince o 103 metrů. Předjíždění bude o něco jednodušší.
FIA ha alargado la zona de activación de DRS de la recta principal en 103 metros. Será más fácil adelantar.
FIA extended the main straight DRS activation zone by 103 meters. It will be easier to overtake#f1 #ItalianGP pic.twitter.com/zRPxMX8xkX
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 29, 2024
Zdá se, že Red Bull přijel do Monzy se zadním křídlem, které nasadil v Belgii. V posledních letech mu to „prošlo“, protože měl obrovský náskok před ostatními, ale bude letos stíhat soupeřům, kteří si přinesli křídla speciálně na tento závod?
Red Bull's rear wing for Monza!
📸: #AMuS pic.twitter.com/xMfFK4aMkg
— RBR Daily (@RBR_Daily) August 29, 2024