Rychlé zprávy
Otevírací sprint Formule 3 vyhrál domácí miláček Mari Boya.
The points-paying positions 👇#F3 #SpanishGP pic.twitter.com/bEyp2QeLps
— Formula 3 (@Formula3) June 22, 2024
Charles Leclerc ve Španělsku oslaví milník 16 milionů sledujících na Instagramu speciální helmou.
CHARLES’ SPECIAL HELMET FOR 16M FOLLOWERS ON IG! 😅❤️
📸 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/wtzDTsYzAx
— leclerc data (@leclercdata) June 22, 2024
Další porovnání závodních simulací ve druhém tréninku. Jak vidíme, i tato čísla mírně favorizují Red Bull.
FP2 Top 4 teams long runs pace simulation: Max fastest on mediums, very close between McLaren – Ferrari – Mercedes
byu/elnano98 informula1
Podle simulací kvalifikačního tempa z dílny F1.com to bude mezi Red Bullem, Ferrari a McLarenem nesmírně těsné. Navrch by měli mít rudí býci, ale jen o 0,01 vteřiny před Ferrari a 0,08 s před McLarenem.
V závodě by to už mělo být o něco jednoznačnější ve prospěch rakouské stáje. Ferrari by mělo ztrácet 14 a McLaren 19 setin vteřiny.
Racing Bulls má ve Španělsku velký balík vylepšení, ale na časech to zatím vůbec není vidět. Júki Cunoda uznává, že italský tým „výrazně zaostává“. „Bylo to náročnější než obyčejně. Nemáme rychlost, kterou bychom chtěli. Budeme to muset prozkoumat a snad to v sobotu bude lepší.“
„Zdá se, že náš balíček funguje podle očekávání, ale něco nám celkem uniká, protože výrazně zaostáváme za naší tradiční rychlostí. Napravit to není jednoduché, ale určitě budeme muset něco vymyslet,“ uznal pilot stáje, která se po prvním tréninku musela vrátit ke staršímu zadnímu křídlu. To nové mělo problémy se systémem DRS.
Přehled zbývajících pneumatik po pátečním programu nám říká, že Mercedesy, Alpiny a Haasy věří, že si v sobotu a v neděli vystačí s jednou sadou tvrdých a středních pneumatik. Všichni ostatní si odložili dvě sady středních pneumatik.
After the first day of running, here are the sets of tyres available after Free Practice 2 #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/CHrw8BZnjm
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) June 21, 2024
Jak by vypadala první desítka, kdyby každý poskládal do jednoho kola své tři nejlepší sektory? V čele by se pořadí nezměnilo, ale George Russell by poskočil z osmé příčky na čtvrtou. Max Verstappen by jednu pozici ztratil.
The top 🔟 sector times and ideal lap times from Free Practice 2 at the 2024 #SpanishGP! #F1 pic.twitter.com/MqjJjosLfv
— Lights Out ●●●●● (@LightsOutF1Blog) June 21, 2024
Fanoušci aerodynamiky si vychutnají tento záběr na podlahu McLarenu a její deflektory.
A look at #McLaren's fences.
(📸 @NicolasF1i & @xavigazquez)#f1 #formula1 #f1tech #aeroporn #spanishgp pic.twitter.com/wvp4MFgmfx
— F1 Paddock (@paddock_formula) June 21, 2024
„Dávám si na tento víkend úkol. Budu pozorněji sledovat Mercedes,“ prohlásil Helmut Marko pro ORF před startem druhého španělského tréninku. „Jejich flexibilní přední křídlo je důležité téma. Musím mít jistotu, že všechno je v souladu s pravidly.“
Mercedes pro agenturu PA potvrdil, že zkoumal původce mailu, který obdrželi sportovní novináři a redakce, a všechna zjištění posune policii.
Více detailů o „sabotáži“ Lewise Hamiltona, o které se v mailu píše, jsme přinesli v pátečním článku.
Magazín Autosport tvrdí, že největší šanci na místo v týmu Alpine má junior stáje Jack Doohan. „Bývalý člen akademie Čou je spojován se sedačkou, ale největším kandidátem je pravděpodobně Doohan. Australana manažuje Flavio Briatore, který se v pátek stal poradcem týmu.“
Magazín Autosport přinesl analýzu dění na přestupovém trhu. Podle jejich informací se Mercedes nikam nehrne. Toto Wolff prý stále čeká na Maxe Verstappena. „Pokud se nestane nic neočekávaného, kokpit obsadí Andrea Kimi Antonelli. Toto Wolff si nechává otevřené dveře pro Verstappena, který se ještě definitivně nerozhodl, zda opustí Christiana Hornera a Red Bull Racing. Verstappen se rozhodne spolu s Helmutem Markem a teoreticky si může počkat až na konec sezóny.“
Max Verstappen nasadil ve Španělsku čtvrtý spalovací motor, čtvrté turbo, čtvrté MGU-H a čtvrté MGU-K. Charles Leclerc nasadil čtvrté MGU-H. Každé další nasazení nového z těchto komponentů bude trestáno.
Max Verstappen takes his 4th ICE, turbocharger, MGU-H & MGU-K.
Charles Leclerc takes his 4th MGU-H too.
Additional components in those areas will bring engine penalties for those two. pic.twitter.com/4asZQpw913
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) June 21, 2024
Tento víkend se nedočkáme žádných novinek o další budoucnosti Carlose Sainze, uvádějí reportéři německého magazínu Auto Motor und Sport.
We don't expect any news about the future of Carlos Sainz this weekend. But there's a good chance we will know more until Austria.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) June 21, 2024
Autosport připravil přehled průměrných cen víkendových vstupenek v kalendáři F1. Nejdražší jsou víkendy v Las Vegas (37 350 Kč), Miami (20 400 Kč), Mexiku (18 200 Kč), Monaku (17 700 Kč) a Velké Británii (16 000 Kč).
Nejméně peněz zaplatíte za vstup v Číně (4 600 Kč), poté v Maďarsku (4 800 Kč), Japonsku (6 100 Kč), Bahrajnu (6 150 Kč) a Austrálii (6 700 Kč).
The average 3-day weekend #F1 ticket price in 2024? £380
Are you attending any races this season? pic.twitter.com/FA0oFO2sbJ
— Autosport (@autosport) June 21, 2024