Rychlé zprávy
Shrnutí situace v Red Bullu v jednom obrázku. Jos Verstappen dnes pro německou Sky potvrdil, že Toto Wolff se snaží přesvědčit jeho syna, aby se připojil ke stáji z Brackley. Podle Jose není vyloučeno, že Max nakonec přestoupí.
Chilling out! @Max33Verstappen just a few minutes before the start of the sprint…: pic.twitter.com/GaUNIRtZZz
— Adam Cooper (@adamcooperF1) June 29, 2024
Sprint na VC Rakouska v jednom obrázku.
This might be the Battle of the Year
byu/FreeHongKong2019612 informula1
Alex Albon odstartuje do sprintu, podobně jako do Velké ceny Španělska, z boxů. Z poslední řady by stejně mnoho nezmohl, Williams tak raději změní nastavení a připraví se na kvalifikaci.
Pit lane start again for Albon today after Williams changed set-up under parc ferme #F1 #AustrianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) June 29, 2024
Fernando Alonso nepostoupil do třetí části sprintové kvalifikace. Z auta „vyždímal maximum“. „Bohužel to nestačilo k postupu do Q3, ale uvidíme v sobotu.“
Mohlo by se dnes Španělovi podařit bodovat? „To si nemyslím, boduje jen nejlepší osmička. V sobotu nemáme o co bojovat, ale pro první stint závodu to budou cenné informace. Čeká nás jen 24 kol, takže něco se z nich naučíme.“
David Coulthard způsobil Loganovi Sargeantovi několik nepříjemných okamžiků. Skotský závodník procházel parkovištěm v reportáži pro Viaplay a všiml si, jak jeden Mercedes narazil při parkování do sloupku na parkovišti. Coulthard následně ironicky poznamenal, že je to dílo Logana Sargeanta.
Záběr obletěl internet se sprškou posměchu na adresu amerického závodníka. Pravdou však je, že takto nezaparkoval Sargeant, ale Alex Albon.
„Alex zaparkoval jako idiot a já jsem zaparkoval perfektně, ale já jsem dostal *** za to, že on na parkovišti narazil do sloupku,“ řekl Sargeant.
Bránil se i Albon. „Žádný sloupek jsem netrefil, vůbec jsem se ho nedotkl. Televizní kamera to však zachytila pod takovým úhlem, že to tak vypadalo.“
Logan Sargeant – życie na limicie… nawet na parkingu 😂 Na jego obronę – znam kilku naprawdę dobrych kierowców wyścigowych, którzy z parkowaniem są na bakier 🤷♂️ Sam Coulthard powiedział mi lata temu (jeszcze gdy startował w McLarenie w Formule 1), że bardzo nie lubi jeździć… pic.twitter.com/VmXFmnfRxG
— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) June 23, 2024
Alex and Logan talking about the badly parked car that DC blamed on Logan
Wolff a Horner si sice přes média posílají vzkazy, ale když se včera setkali v padoku, viděli jsme je oba vysmáté a ve velmi dobré náladě.
Christian Horner and Toto Wolff today before Sprint Qualifying
byu/FewCollar227 informula1
Jos Verstappen na svých sociálních sítích posílá vzkaz: „Moje babička zvykla říkat: Ostatním o sobě nikdy moc neříkej. Nezapomeň, že když jde o závist, slepí začínají vidět, hluší slyšet a němí mluvit.“
Pokud bychom čistě papírově brali v úvahu počet vylepšení, která týmy přinesly na velké ceny a uvedly je v seznamu vylepšení FIA, tak suverénně nejvíce se činí v Aston Martinu. Britský tým přinesl již 21 nových komponentů.
Druhá příčka patří Ferrari (15), za ním následují Racing Bulls (14) a McLaren (11).
PERFORMANCE UPGRADES – Austria Update
byu/FewCollar227 informula1
Max Verstappen má už na kontě více sprintových pole positions než celý zbytek startovního pole dohromady. Holanďan si v sobotu vybojoval už osmou, přičemž ostatní jich mají celkem jen sedm (2x Norris, 1x Hamilton, Bottas, Magnussen, Leclerc, Piastri).
Ve kterých úsecích získával Red Bull a kde McLaren? Zdá se, že na konci rovinek a při brzdění měl lepší tempo Red Bull. McLaren měl zase výhodu z hlediska trakce a akcelerace ze zatáček.
🚨TRACK DOMINANCE – RED BULL VS. MCLAREN
Red Bull has more top speed than McLaren, gaining time at the end of the straights, but also with a good performance in the high speed corners. pic.twitter.com/smZ9DvhD1b
— Holiness (@F1BigData) June 28, 2024
Alex Albon vypadl už v první části kvalifikace. „Nedokázal jsem poskládat dohromady třetí a čtvrtou zatáčku. Trápil jsem se s vyvážením a nedařilo se mi dostat auto kolem zatáčky. Snažil jsem si hrát s jezdeckým stylem i různými nástroji, ale nefungovalo to.“
„Ve sprintové kvalifikaci s jedním pokusem mi to nevyšlo. Lituji, že jsem mezi prvním tréninkem a kvalifikací nešel do většího extrému při změnách nastavení, ale nějaké změny uděláme a zítra se z toho pokusíme vyždímat více,“ slíbil pilot Williamsu, který bude moci měnit parametry na monopostu po otevření parc fermé, a sice mezi sprintem a řádnou kvalifikací.
Přehled zbývajících pneumatik po pátku ve Spielbergu: Lewis Hamilton v tréninku nenasadil žádnou měkkou sadu, takže o jednu má víc než jezdci kolem něj.
🇦🇹🛞 | Tyres available after sprint quali and rest of the weekend
[📸 | @AlbertFabrega]#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/XlNF7rrWv8
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) June 28, 2024
Opět zde máme tradiční vizualizaci toho, jak těsně to dopadlo v kvalifikaci. Max Verstappen měl před Landem Norrisem výhodu více než jedné délky vozidla.
2/2 pic.twitter.com/jeMPHXT7Jn
— justf1car (@justf1car) June 28, 2024
Sergio Pérez musel své ostré kolo odjet takto blízko za Estebanem Oconem…
— Valeria’s Media (@ValeLovesCheco) June 28, 2024