Rychlé zprávy
Jezdci v pátek absolvovali tradiční setkání se zástupci FIA. Podle neoficiálních informací ředitelství závodu přiznalo, že aktivace virtuálního safety caru po nehodě Carlose Sainze a Sergia Péreze přišla příliš pozdě.
Řeč přišla také na nadávání. Piloti prý přislíbili, že si dají pozor na jazyk během tiskových konferencí, ale nesouhlasí se stanoviskem FIA, že by měli omezit své nadávky i ve vysílačkách na trati.
Some news from yesterdays drivers briefing in Singapore. We hear that race control admitted that the VSC was activated a little bit too late after the Sainz/Perez crash at Baku. It lasted 60 seconds until double yellow flags were replaced by the VSC signal.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 21, 2024
The topic of foul language was also discussed in yesterdays drivers briefing. We hear the drivers promised to be more careful during press conferences. But they did not agree to watch their language during radio conversations when they are out on track.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 21, 2024
Mechanik Red Bullu Callum Nicholas: “Můžeme ještě nadávat v garáži? Mám obavu, že nás všechny čekají dlouhé hodiny veřejně prospěšných prací.”
Are we still allowed to swear in the garage?
I’m concerned that our community service hours are gonna go through the roof this week! 🤬🤬🤬
— Calum Nicholas (@F1mech) September 21, 2024
Po skončení pátečního programu se v Singapuru spustil liják. Max Verstappen takto kličkoval mezi kalužemi při odchodu z paddocku.
max avoiding the puddles and running for his life in the rain 😭😭 pic.twitter.com/2hHoDGYcBu
— nini (@SCUDERIAFEMBOY) September 21, 2024
Páteční analýza redaktora F1 TV Lawrenca Barretta. Podle jeho propočtů je vepředu McLaren s mikroskopickým náskokem před Ferrari.
Quali and Race Simulation Pace per Lawrence Barreto from formula1.com
byu/AlienSomewhere informula1
McLaren zveřejnil oficiální stanovisko, ve kterém vysvětlil, co se přesně stalo s jeho zadním křídlem: „I když naše zadní křídlo splňuje pravidla a prochází všemi kontrolami flexibility FIA, McLaren se proaktivně nabídl, že po rozhovorech s FIA udělá na zadním křídle jisté drobné úpravy. Očekáváme však, že FIA bude mít podobné rozhovory i s ostatními týmy ohledně toho, zda jejich zadní křídla splňují pravidla.“
Německý AMuS píše, že štěrbina v zadním křídle se během jízdy zvětšuje také na monopostu Ferrari.
Lewis Hamilton jen dvakrát ve své kariéře prohrál interní kvalifikační souboj s kolegou. Stalo se to v roce 2014 proti Nicu Rosbergovi a stane se to letos proti Georgeovi Russellovi.
Lewis Hamilton has only lost a qualifying H2H twice over his entire 18-year career:
2014 to Nico Rosberg (7-12)
2024 to George Russell (4-13)That's a testament to Hamilton's insane longevity & Russell for having a strong year too. pic.twitter.com/vhCIfKRIAK
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) September 19, 2024
Vypadá to, že vylepšené podlaze Mercedesu odzvonilo. Tým ji původně představil v Belgii a snažil se ji až dosud zapracovat do své koncepce. Podle Tota Wolffa však monopost trpěl stále stejnými problémy s vyvážením, proto do Austinu přiveze zcela novou podlahu.
Týmy si do Singapuru přinesly relativně málo vylepšení. Mercedes, Sauber a Haas nenasadí vůbec nic nového.
Red Bull zvětšil chlazení předních brzd, Ferrari mírně upravilo poslední dvě klapky předního křídla. McLaren představí nové příčné zadní křídlo určené pro větší přítlak.
Aston Martin a Racing Bulls chtějí najít více přítlaku díky upravené klapce předního křídla, Alpine nasadí zadní křídlo, které bude také lépe vyhovovat podmínkám singapurského okruhu. Williams mírně upravuje aerodynamiku předních závěsů a karoserie v této oblasti.
Upgrades cont’d 2/2 pic.twitter.com/fXcvKHbCLl
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) September 20, 2024
Daniel Ricciardo se v Singapuru těší velké pozornosti. Blíží se totiž oznámení druhého pilota týmu RB pro rok 2025. Spekulace naznačují, že Daniel končí a nahradí ho Liam Lawson. Australana při mediálních povinnostech v Singapuru doprovází také zástupce Red Bullu pro styk s veřejností, což není obvyklý postup. Že by dával pozor, aby Ricciardo neřekl něco nevhodného?
Big focus and interest in Daniel and his future here in Singapore. Interesting to see media reps from both VCARB and RBR with him in the media pen. Says he genuinely has no news for short or long term but contractual dates mean there will be a decision after this weekend. pic.twitter.com/zetTdgMM4b
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) September 19, 2024
Blíží se vyřešení jezdecké otázky ve stáji VCARB. Reportér televize Sky Ted Kravitz tvrdí, že Daniel Ricciardo končí a příští rok nastoupí Liam Lawson.“Podle nás to bude Liam Lawson,” řekl známý redaktor ve vysílání britské televize.
Co vás napadne, když se řekne Velká cena Singapuru? Mnohé z vás určitě start závodu v roce 2017.
It's lights out and away we… oh 😱💥🫣#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/LpTms8tDxO
— Formula 1 (@F1) September 18, 2024
Toto Wolff a Andrea Kimi Antonelli někdy v roce 2018.
[OT] Kimi Antonelli and Toto Wolff circa 2018
byu/NippyMoto_1 informula1
V Singapuru běží přípravy na plné obrátky.
Preparations in Order for Singapore GP
byu/HammersXI informula1
Na nenápadných testech na Red Bull Ringu vyzkoušelo Pirelli první prototypy pneumatik pro rok 2026. S monopostem Aston Martin z roku 2022 jezdil Felipe Drugovich.
Los primeros prototipos de neumáticos de 18” para 2026 han disputado su primer test en circuito hoy en el @Circuitcat_es con el Aston Martin de @FelipeDrugovich
The first prototypes of the 18” 2026 tyres underwent their first track test with Aston Martin’s F.Drugovich at… pic.twitter.com/RoDt7aUQIY
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) September 17, 2024
Charles Leclerc je průběžným lídrem fiktivního šampionátu městských okruhů. Ze závodů v Saúdské Arábii, Austrálii, Miami, Monaku, Kanadě a Baku si odnesl nejvíce bodů ze všech jezdců. Před námi jsou ještě Singapur a Las Vegas.
👑 King Of The Streets 👑@Charles_Leclerc moves into the lead with two rounds to go! 💪#F1 pic.twitter.com/Dk5B2fhP76
— Formula 1 (@F1) September 17, 2024